Preview | Nintendo Wii | LEGO Star Wars: The Complete Saga Wii

LEGO Star Wars: The Complete Saga Wii

Traveller's Tales creëerde met LEGO: Star Wars een leuke game voor jong en oud. Het verkocht als een tiet dankzij de geweldige mix van grappig actie, geweldige humor en leuke gameplay. Ze bliezen dan ook weer wat leven in de Star-Wars reeks. Het eerste deel van de franchise ging over de laatste drie films van Lucas. De serie daarna haalde zijn inspiratie uit de oude trilogie. Hiermee leek het een mooie afsluiter. Echter, niets is minder waar! Want de ontwikkelaar besloot om deze twee delen te bundelen tot één volwaardige game: LEGO Star Wars: The Complete Saga.

Dit nieuwe deel is (zoals de naam al verraadt) een samenvoegsel van het eerste deel (LEGO Star Wars: The Video Game) en het 'vervolg' (LEGO Star Wars: The Original Trilogy). Misschien zul je hierbij denken dat ze alleen maar meer geld willen verdienen. Gelukkig is dit niet zo het geval, want Traveller's Tales introduceert een paar nieuwe en leuke dingen die zelfs leuk zijn voor de mensen die al eerder in aanraking zijn geweest met de succesvolle reeks.
De mensen die een Next-Gen console hebben zullen het meeste aan de bundel hebben, want het eerste deel (The Video Game) kwam alleen uit voor de 'Last-Gen' consoles en de computer. Nu het dus op de volgende generatie uitkomt zie je meteen het verschil. Het is allemaal wat kleuriger en scherper, zelfs het LEGO ziet er realistischer uit. Ook het tweede deel heeft een opmaak beurt gekregen. Dus The Complete Saga biedt in ieder geval al wat betere graphics.
De game kent dus ook een aantal vernieuwingen en extra's (zoals ik al wat eerder had vermeld). Er zijn bijvoorbeeld wat levels bijgevoegd, waardoor het totaal nu op 36 stuks komt. Ook zijn er een stuk meer speelbare karakters te verkrijgen, hierdoor komt het aantal maar liefst op 160(!) speelbare karakters. Vooral het combineren van personages is erg vermakelijk. Neem bijvoorbeeld het hoofd van Jar-Jar-Binks en plaats die op het lijf van R2-D2, erg leuk dus! De meeste vernieuwing zul je toch wel op de Wii en de DS versie vinden, want die hebben namelijk innovatieve besturingen.
Hoeveel kleine extra's er ook zijn toegevoegd, ik moet wel zeggen dat 'The Complete Saga' niet echt iets speciaals zal zijn voor de mensen die het al eens eerder hebben gespeeld. Het is allemaal wat van hetzelfde, alleen dan wat meer levels, personages en unlockables. Het zijn allemaal kleine extra's, maar het blijft allemaal hetzelfde: Star Wars. Over de online modus blijft de ontwikkelaar opvallend stil, want ze hebben er nog helemaal niets over losgelaten. Maar aangezien er zeker een coöperatieve modus in zal zitten kan ik je al wel verklappen dat de online mogelijkheden erg leuk gaan worden!