Review | PC | Kiss: Psycho Circus

Kiss: Psycho Circus

Kiss is een van de oudste (en waarschijnlijk beste) Rockbands van de wereld. Na al deze jaren hebben de heren met de geverfde gezichten eindelijk een eigen game gekregen. Het werd ook eens tijd. Je kunt in deze game kiezen uit de vier verschillende leden van de band, die allemaal een eigen bijnaam hebben gekregen. Het maakt zeer veel uit welke speler je kiest, want ze hebben namelijk alle 4 een andere verhaallijn.

Dan nu over naar de game. De graphics van Kiss Psycho Circus zijn om op zijn allerminst te zeggen: redelijk. Ze zijn absoluut niet slecht, maar hadden ook wel weer een stuk beter gekund. De omgevingen zijn spooky, maar ik mis de echte lichteffecten die de game zo horrorachtig zouden kunnen maken. De vijanden zijn helaas ook niet veel soeps. Het zijn een aantal demonen die voornamelijk bestaan uit een aantal “losse” onderdelen. Althans, daar lijkt het op.

Het geluid in Kiss Psycho Circus is wel erg goed. De muziek geeft erg veel sfeer aan de omgeving waarin het alles zich afspeelt. Zo nu en dan komt er ook een stukje muziek van Kiss zelf doorheen gevlogen. Ook de geluidseffecten in deze game zijn erg mooi. Vooral de gamespeak is in deze game zeer goed uitgewerkt.
Over de speelbaarheid valt niet zo veel te zeggen. Het kan even lastig zijn om de juiste knoppen te vinden, maar die kun je anders gewoon veranderen. Soms kom je daarentegen wel eens op een aantal stukken in het spel, waar het onmogelijk lijkt om door te komen. Hiermee bedoel ik zo iets als een te groot ravijn waar je over heen moet springen. Dit kan inderdaad erg lastig zijn, maar voor de rest is de game niet echt moeilijk.

Dit brengt ons al weer aan bij de houdbaarheid van deze game. Ook hier zie ik niet zo veel problemen zitten voor de spelers van deze game. Als je de single player mode uit hebt, kun je altijd nog met een van de andere karakters beginnen. Pas als je het spel met alle 4 de karakters hebt uitgespeeld, kun je zeggen dat deze game niet leuk meer is. Althans, de single player. Ook al is de multiplayer niet zo goed als die van bijvoorbeeld Quake 3 Arena of Unreal Tournament, hij is toch erg goed en zal je nog wel wat fun opleveren.

Kiss Psycho Circus is een game die de echte Kiss fan niet mag missen. Ook als je geen fan bent van deze rockende, opgeverfde mannen, is deze game zeker geen slechte aankoop.

+ Sfeervol geluid
- Vage monsters