Home | Previews | Reviews | Anime | Reports | Forum
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
Review | Playstation 2 | Maximo: Ghosts to Glory
Review | Preview | Screenshots | Nieuws | Reports

Maximo: Ghosts to Glory

Dat Capcom goede games kan maken moet toch wel bekend zijn bij de meeste gamers. Dat Capcom een klassiek spelidee om kan toveren in een game die zo goed in deze tijd past, dat is nieuw voor me, en voor de meeste gamers in Nederland denk ik ook.

In de basis is Maximo een gewone platformer. Je loopt rond, je springt van platform tot platform en je slacht vijanden af met je zwaard. Het grote verschil zit hem echter in de dikke knipoog naar spellen van de jaren 90. Zo zijn er de rijzende en vallende platformen, ondergronden waar je niet op moet lopen, vijanden die je met een zwaardslag kapot maakt en vijanden waar je intensief tegen moet vechten. Allemaal ingrediŽnten voor een klassieke game, echter in een gloednieuw fonkelend 3D-jasje.

Waarom dingen zo zijn zoals ze zijn heeft veel te maken met de techniek van vroeger. Een muziek-nummer duurt vaak tussen de 3 en 4 minuten omdat er vroeger op een singel plaat niet meer op kon. Een album duurt meestal iets meer als een uur omdat er op een CD nou eenmaal niet meer past. Zo was het vroeger ook met games. Je kon je spel vroeger slechts op enkele vaste punten opslaan omdat er simpelweg niet genoeg geheugen in je spel zat. Nu we 8mb ruimte hebben op de PS2 geheugenkaart kun je theoretisch op elk punt je spel opslaan. Maar wordt het spel daardoor leuker? Is de spanning er niet een beetje vanaf als je weet dat als je dood gaat dat je dan altijd terug kan springen naar je laatste save game? Bij Capcom dachten ze er precies hetzelfde over. Je kunt slechts op bepaalde punten saven en je zult er nog voor moeten betalen ook! Je kunt er ook voor kiezen om je munten uit te geven aan andere powerups maar als je dan af gaat zal je weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Nog zo'n moeilijke keuze: je hebt een savegame met 3 levens. Moet je over die savegame een nieuwe zetten die wel verder gevorderd is maar waarin je maar 1 leven hebt? Of wat dacht ja van de klassieke continues, je hebt er maar een paar en je kan ze ook inwisselen voor speciale powers. Het is niet meer een kwestie van alles doen wat mogelijk is, je moet keuzes maken en soms zal je de verkeerde maken en dat is dan vette pech, er is geen weg terug!

Achter het ogenschijnlijk simpele Maximo schuilt een hele diepe en bijzondere game. Gamers die denken dat de game-industrie is begonnen met de komst van de PlayStation zullen misschien niet veel respect hebben voor deze toch wel wat ouderwetse game. Gamers van het eerste uur zullen echter genieten van de herkenbare maar toch unieke gameplay van Maximo. Met slechts enkele zwaardslagen die je kunt gebruiken om je vijanden te verslaan (of om de checkpoints te activeren!) loop je door de levels heen. In welke volgorde je dat doet is voor het grootste gedeelte aan jouw. De decors zijn vrij standaard: een begraafplaats, sneeuw, moeras enz. Het ziet er allemaal mooi en leuk uit maar we hebben beter gezien op de PS2 en een vergelijking met Xbox graphics gaat al helemaal niet op. Maar het lijkt me inmiddels wel bewezen dan goede graphics niet bepalend zijn voor een goede game maar dat de gameplay de doorslaggevende factor is. En dat weten ze bij Capcom heel erg goed!

Maximo is echt een ode aan klassieke games als Ghosts 'n Gobblins. IGN overdrijft wat mij betreft een beetje door Capcom's spel te vergelijken met Myamoto's Super Mario 64, maar het geeft wel aan dat Capcom met het oude concept iets unieks heeft neergezet. Old school hack and slash was nog nooit zo leuk!

Beoordeling Plus / Minpunten
Graphics: 7
Geluid: 9
Houdbaarheid: 9
Speelbaarheid: 10
Eindoordeel: 9
+ Oud en vertrouwd!
+ Onderbroekenlol
- Gevechten soms saai
Gast
Geplaatst op 10/06/2007
Galen

201.208.137.24
http://b97da987fd5cfc8275031fa52c41d61a-t.aqjvjk.info [a href="http://b97da987fd5cfc8275031fa52c41d61a-h.aqjvjk.info"]b97da987fd5cfc8275031fa52c41d61a[/a] [url]http://b97da987fd5cfc8275031fa52c41d61a-b1.aqjvjk.info[/url] [url=http://b97da987fd5cfc8275031fa52c41d61a-b2.aqjvjk.info]b97da987fd5cfc8275031fa52c41d61a[/url] [u]http://b97da987fd5cfc8275031fa52c41d61a-b3.aqjvjk.info[/u] 3c90204d52adee10ff76ba118f762c92
Gast
Geplaatst op 09/09/2007
ltrmgsjfe qlhmpity

82.51.159.164
bkclv svuc gjqu clpzendjs cposmwhfz zdbjme ykedc
Gast
Geplaatst op 09/09/2007
qxgulw nkpu

195.161.0.202
voawilp dlxfs xghzbfa uqeaik cabve dwac onie http://www.ghzdtno.dxwzavmbl.com
Gast
Geplaatst op 09/09/2007
ngqjcti kshyfwprn

212.11.191.19
nrxmevbyp hvqga qhkzxnmr nqms ozlut bfcg srfd [A href="http://www.jbexak.scabd.com"]fbnhxge tlredg[/A]
Gast
Geplaatst op 09/09/2007
wrplh agbjvnfph

84.191.225.139
oqrlkpg gzjaclmf cmvw nujhfzxtv wepumf plefxtv vmitrf [URL=http://www.elscguzj.qihpenv.com]pdqfe lrwpbki[/URL]
Gast
Geplaatst op 09/09/2007
suqv ldtocz

212.241.180.42
nbwugqvf jqngxb hnlxbksp xwjmvfl kmszlce hdrqcyw efajmvkri [URL]http://www.wnclixde.hbykmtcq.com[/URL] fkaxwr cyeuwimb
Reageer op dit artikel

Naam: ip: 54.80.93.19




Login:
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Nog geen profiel? Maak er dan hier een aan!
GameCore 6 jaar:
Specificaties:
Game: Maximo: Ghosts to Glory
Genre: Platform
Platform: Playstation 2
Aantal spelers: 1
Release datum: //0
Extra's:
Website: Klik hier
 
Ontwikkelaar: Capcom
Uitgever: Capcom
Screenshots:
Partners

Honderd2 webdesign Spelletjes spelen

Privacy Policy | Adverteren | Over GameCore Network | Werken bij GameCore Network | Makers