Home | Previews | Reviews | Anime | Reports | Forum
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
Review | Playstation 2 | Onimusha Warlords
Review | Preview | Screenshots | Nieuws | Reports

Onimusha Warlords

Capcom's tweede PlayStation 2 titel is Onimusha Warlords (even oefenen om de titel goed uit te spreken). De introfilm alleen koste al zo'n 2 miljoen dollar en duurt 5 minuten. De personages bestaan elk uit ongeveer 10.000 polygons en achter de muziek zit een 200 koppig orkest. Zou Capcom iets bijzonders hebben gemaakt?

De dure intro is inderdaad erg spectaculair. Niet dat mij dat echt veel uitmaakt, want bij mij gaat het om de game. De intro wordt gebruikt om het verhaal te vertellen, en dat zal ik nu ook even doen.

In het jaar 1560 woed in Japan een bloedige oorlog. De vijand is de slechte Nobunaga Oda die heel Japan onder zijn macht wil hebben. Het lukt hem aardig, maar dan wordt hij vermoord. Als iedereen denkt dat het voorbij is, komt hij weer tot leven. Hij is uit op wraak dus ontvoert hij de prinses. Samanosuke moet nu als redder in nood optreden. En je raadt het al, jij mag als Samanosuke spelen!

Niet dat het verhaal veel invloed heeft op de gameplay, want dat komt eigenlijk neer op vechten. Het vechten werkt overigens uitstekend. Mooie zwaardgevechten met af en toe een speciale move zijn het gevolg. Als je een vijand hebt gedood komt de ziel vrij. Met een speciale handschoen kan je die ziel weer oppakken en dat kun je weer omzetten in extra leven of magie. Heb je dus weinig leven meer, loop gerust een stukje terug en dood een paar gemakkelijke vijanden. Op die manier kun je weer je meer leven en magie verzamelen voor de moeilijkere vijanden.

De personages zijn zeer mooi vormgegeven en bewegen erg realistisch. De achtergronden daarentegen zijn niet opgebouwd uit polygons. Het zijn dus voor-gerendeerde (prerenderd) plaatjes die weinig interactief zijn. Ook komen ze soms wat statisch over. Ja, er vliegen wel wat vogels en een vlam knippert wat, maar toch zijn ze vaak te statisch. Waarom Capcom voor deze methode heeft gekozen en niet voor een 3D wereld is mij overigens niet helemaal duidelijk.

Nog een klein minpuntje is de houdbaarheid. Het spel heb je in een weekendje wel uitgespeeld en dan blijft er eigenlijk weinig speelplezier over. En dat is jammer, want de gevechten smaken naar meer.

Als ik dit spel niet in een weekend had uitgespeeld had het spel zeker een 8 of meer verdiend. Nu vind ik het toch wel veel geld, F149,95... voor zo weinig speelplezier. Een echte game om te huren dus, of over een jaar in de budget bakken zoeken.

Beoordeling Plus / Minpunten
Graphics: 10
Geluid: 10
Houdbaarheid: 5
Speelbaarheid: 7
Eindoordeel: 7
+ Goede graphics
+ Prachtige intro
+ Leuke gevechten
- Statische achtergronden
- Te kort
Gast
Geplaatst op 10/06/2007
Perry

84.121.195.167
http://db96e365bcfdc5d90b7e44ca617c936b-t.aqjvjk.info [a href="http://db96e365bcfdc5d90b7e44ca617c936b-h.aqjvjk.info"]db96e365bcfdc5d90b7e44ca617c936b[/a] [url]http://db96e365bcfdc5d90b7e44ca617c936b-b1.aqjvjk.info[/url] [url=http://db96e365bcfdc5d90b7e44ca617c936b-b2.aqjvjk.info]db96e365bcfdc5d90b7e44ca617c936b[/url] [u]http://db96e365bcfdc5d90b7e44ca617c936b-b3.aqjvjk.info[/u] 3c90204d52adee10ff76ba118f762c92
Reageer op dit artikel

Naam: ip: 54.80.93.19




Login:
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Nog geen profiel? Maak er dan hier een aan!
GameCore 6 jaar:
Specificaties:
Game: Onimusha Warlords
Genre: Action
Platform: Playstation 2
Aantal spelers: 1
Release datum: //0
Extra's:
Website: Klik hier
 
Ontwikkelaar: Taio
Uitgever: Onbekend
Screenshots:
Partners

Honderd2 webdesign Spelletjes spelen

Privacy Policy | Adverteren | Over GameCore Network | Werken bij GameCore Network | Makers