Review | PC | Powerslide

Powerslide

Powerslide is de eerste echte game die de jonge developersgroep Ratbag uit zijn mouw sleept. Het zou een racegame van de bovenste plank worden (zo werd door Ratbag zelf gezegd), maar het werd een van de slechtste racegames aller tijden. Wat is er fout gegaan bij de jongens van Ratbag?

Allereerst zijn de graphics van deze game erg armoedig. De omgevingen zijn kaal en totaal ongedetailleerd. Als je in je achteruitkijkspiegel kijkt zie je iets wat in deze tijden, en in de tijden dat deze game uitkwam, totaal taboe is: Fog! Je ziet bijna niets als je door je spiegel kijkt. Je krijgt de weg achter je voor maar 5 meter te zien en de rest is gewoon weg. Over slecht gesproken. Ook de auto’s zijn niet erg goed. Ze zijn met allemaal rare vormen ontworpen en dan nog moeten ze gestroomlijnd zijn. Laat al die onzin maar van de auto’s af, dan heb je een veel gestroomlijndere auto.

Ook het geluid van Powerslide is erg slecht. Het enigste wat je hoort is het gezoem van je auto over het wegdek. Als je ergens vol boven op knalt hoor je een zacht soort tok en dan moet je een bijna dodelijk ongeluk gehad hebben. Laat me niet lachen. Je kunt tijdens het spelen van deze game het geluid het beste af zetten of, wat nog beter is, deze game helemaal niet spelen.

Toch is met al het bovenstaande nog wel te leven. Hetgeen wat echt niet door de beugel kan is de speelbaarheid van deze game. Als je met je auto ergens tegenaan rijdt dan vliegt je auto weliswaar over de kop, maar hij landt altijd weer mooi op zijn 4 wieltjes. De besturing van de auto is zeker niet moeilijk, maar het is wel uiterst vervelend dat als je een beetje een scherpe bocht neemt, je achterbanden onder je auto uit schuiven. Je auto raakt dan aan het spollen (nou ja, spollen) en je ligt weer laatste. Jongens (en meiden) blijf alsjeblieft van deze game af.

Over de houdbaarheid van deze game kan ik maar één ding zeggen: Slecht! Deze game kun je het beste gewoon niet kopen. Als je hem toch hebt omdat je hem misschien van een van je familieleden hebt gekregen, kun je hem het beste aan je kleinere broertje verkopen. Als je deze game zelf hebt gekocht omdat je hem leuk vond, dan zit er maar een ding op. Laat je moeder een telefoontje plegen zodat er 2 mannen in mooie witte pakken en een blauw busje komen. Zij zullen je een mooi jack geven waarbij allebei je armen op je rug worden gebonden en je naar een mooi ver paradijs sturen.

Nu even zonder gekheid. Zoals de meeste onder jullie nu wel snappen (hoop ik) is deze game echt kl*te! De besturing is slecht, het geluid is slecht, de muziek is slecht, de graphics zijn matig. Het enigste wat erop zit is deze game een eervolle vermelding te geven terwijl je hem door je raam naar buiten pleurt. Nee, je kunt je 100 gulden wel beter besteden. Ik vind het niet gek dat deze game nooit een hit is geworden.

Graphics: 5
Houdbaarheid: 3
Speelbaarheid: 3