Review | PC | Quake 3 Team Arena

Quake 3 Team Arena

Quake 3 is een van de best verkochte spellen aller tijden. Waarom, zou je denken. Nou, voor degenen onder jullie die het nog niet weten, Quake 3 Arena was (en is nog steeds) een van de beste multiplayer shooters aller tijden. Het internet werd afgeladen met Quake 3 Teams en Skins voor de game zijn ook nog volop te vinden op het internet. En dan is er nu Quake 3 Team Arena. Wat is er zo anders aan deze game?

Het principe van de Quake 3 game is hetzelfde gebleven. Het spel is nog steeds een echt goede multiplayer game, maar er is toch iets anders. Oh ja, je speelt in teams. De bedoeling van de game is om met een groep spelers onder je de vijand uit te schakelen. Er zijn maar liefs 4 spelvarianten. Dat is dus eens wat anders dan het doelloos rondschieten in Q3A. Ten eerste is er de Capture the Flag mode. Dit spreekt eigenlijk voor zich. Jij moet met je team je eigen basis verdedigen en in de tussentijd de vlag bij de vijand te pakken krijgen. Je krijgt pas punten als je deze naar je eigen basis terug gebracht hebt. Verder is er ook nog de One Flag. Dit is eigenlijk hetzelfde principe als de vorige mode, maar je moet dit helemaal alleen doen. Je hebt dus geen vrienden om je te helpen. De derde mode is de Harvester mode. Dit is eigenlijk het standaard schietwerk. Je moet je vijanden neerschieten en hun gevallen schedels verzamelen. Als laatste is er ook nog de Overload mode. Hierin moet je de basis van je vijanden binnen dringen en een schedel die daar staat vernietigen, terwijl de tegenstander dit natuurlijk bij jouw probeert.

Een van de dingen die niet verandert zijn aan Q3A, maar nog wel erg goed is, is het geluid. De presentator kan nu iets meer verschillende zinnen uitkramen, terwijl jij aan het spelen bent. De muziek en de geluidseffecten zijn nog steeds erg goed.

Dit geld ook voor de graphics van Q3TA. Ze zijn praktisch hetzelfde als in Q3A. Dit hoeft geen minpunt te zijn. Toch is het wel jammer, ik had de graphics nog net iets meer opgevijzeld willen zien.

Naast de nieuwe spelmodes is er niet veel aan Quake 3 Team Arena verandert. Het menu heeft een gehele restyle gekregen en er zijn talloze gave filmpjes te bekijken. Er is ook een single player mode, maar dit spel is echt speciaal ontworpen voor de multiplayer fun. Er zijn nog een aantal nieuwe wapens (3). Verder zijn dingen zoals de speelbaarheid, de graphics en het geluid praktisch hetzelfde gebleven. Ik moet zeggen: Quake 3 Team Arena is tot nu toe de beste Team Multiplayer Shooter die er te krijgen is.

+ Veel spelmodi
+ Nieuwe levels
+ Nieuwe wapens