Home | Previews | Reviews | Anime | Reports | Forum
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
Review | PC | Rainbow Six 3: Raven Shield
Review | Preview | Screenshots | Nieuws | Reports

Rainbow Six 3: Raven Shield

Als vervent boekenlezer moet ik toegeven dat ik tot een enkele tijd geleden enkel en alleen met de naam Tom Clancy bekend was door de diverse games die de naam van deze auteur sierden. Toch raakte ik bijster geïnteresseerd in de schrijver en na het lezen van een van zijn boeken constateerde ik dat een goed boek niet alleen de mogelijkheid geeft als basis te dienen voor een goede film, maar dat hetzelfde opging voor games. Een goed boek is uitstekend te gebruiken om een minstens zo goede game op te baseren, mits de uitwerking goed verloopt.

Rainbow Six 3: Raven Shield is inmiddels alweer het derde deel in de populaire Rainbow Six gameseries die is gebaseerd op het topboek van auteur Tom Clancy die tevens ook bekend staat als de schrijver achter The Sum of All Fears en zijn medewerking aan de game Splinter Cell. Zowel de films als de games waar Clancy zijn medewerking aan verleende, stralen iets unieks uit.

Rainbow Six 3: Raven Shield gaat verder waar de eerste 2 games in de Rainbow Six gamereeks de basis gelegd hebben. Onderhandelingen met een groepje terroristen zijn vastgelopen en het wordt tijd dat iemand de heren eens een stevig lesje in de opvoeding gaat geven. Men trommelt het Rainbow Six team op en vanaf hier wordt de taak in je schoot geworpen.

De eerste missie in de Campaign mode begint vrij simplistisch. Als commandant van het Rainbow Six team, krijg je de beschikking over een flinke hoeveelheid troepen waarvan velen een eigen naam zullen dragen. Je zult een mission briefing ontvangen waarin je vertelt wordt wat er allemaal gaande is en aan de hand van de verwonnen informatie is het aan jou de taak het ideale team samen te stellen. Natuurlijk kun je niet al je troepen klakkeloos het slagveld insturen. Allereerst zal een limiet aan plaatsen op je verschillend gekleurde teams dit verhoeden. Ten tweede zou het misschien slim zijn een plan van aanpak op te stellen alvorens je de troepen richting de kant van de terroristen stuurt.

Een plan van aanpak creëren is níet noodzakelijk om een missie te voltooien! Veel gamers zullen op dit punt, na een flink aantal statistische schermen, eindelijk eens willen beginnen met de actie, maar geloof me dat een plan van aanpak in veel gevallen cruciaal is voor het in leven houden van je team. Wanneer een teamlid namelijk gedood wordt in 1 missie, zal hij ook daadwerkelijk dood zijn en niet meer zijn rentree kunnen maken in een volgende. Erg handig natuurlijk als je, door het gebrek aan planning, al je snipers verliest en deze in de volgende missie benodigd zijn om te overleven. Na verloop van tijd en missies zullen overigens nieuwe troepen aansluiting vinden bij Rainbow Six, waardoor je vrijwel nauwelijks zonder troepen komt te zitten. Aan verschillende wapens is overigens een overvloed. Met meer dan 57 realistische wapens is de keuze welke mee te sleuren naar de gevechtsgebieden vaak een ramp.

Wanneer je ál deze statistische schermen hebt doorlopen, zul je eindelijk de actie in kunnen duiken. Afhankelijk van het feit of je de geselecteerde troepen in teams hebt opgesplitst zul je te werk gaan. De leider van het eerste team zal de persoon zijn waarin jij als eerste het oogpunt van zal bepalen. Als heldhaftige leider zul je de volgende troepen van je team de overwinning of juist de dood in leiden. Wanneer je sterft, zul je vrijwel direct de rol van een van je dichtstbijzijnde hulpje overnemen die dan weer de leiding zal nemen over het team. Tevens een leuke bijkomstigheid is dat je, als leider van je team, je teamgenoten opdrachten kunt geven waardoor je ze vrijwel direct de leeuwenkooi in smijt. Het laten openen van een deur waarachter zich een wachtende terrorist bevindt is handig en bovenal slim aangezien jij, als commandant, de wachtende terrorist gemakkelijk een aantal kogels door het lijf kunt boren, vlak nadat je teamgenoot de deur voor je geopend heeft.

Aan verschil in missies geen gebrek. Zul je in de eerste missie alle terroristen om zeep moeten helpen, dan zal er in de tweede missie meer van je verlangt worden. Stealth is vaak een noodzakelijkheid om een missie tot een goed einde te brengen. Ren je klakkeloos iedere zaal of kamer in dan zul je ten eerste al snel het leven geven, maar bovenal ook het leven van eventuele gegijzelden die direct onder schot gehouden worden. De missies worden indrukwekkender, pittiger en natuurlijk ook zwaarder naarmate je in de game vordert.

Rainbow Six 3: Raven Shield maakt gebruik van dezelfde techniek die de basis vormde achter vele Unreal games. De opgepoetste techniek zorgt voor een lekkere AI bij je teamgenoten en tegenstanders, maar de AI laat hier en daar toch wel wat te wensen over. Een geworpen granaat zal door je tegenstanders wel worden opgemerkt, maar helaas zal actie hierdoor niet ondernomen worden. Zelfs wegrennen voor een vallende granaat lijkt teveel moeite. Ook is het vaak mogelijk een vijand van achteren aan te vallen terwijl hij je pas op het laatste moment opmerkt, wat natuurlijk te laat is.

Grafisch detail is aanwezig, maar het geheel lijkt allemaal net dat beetje kaler dan wat we inmiddels gewend zijn. Ook de rondlopende mensen ervaren gelijkvormige problemen aangezien de animatie net niet helemaal lijkt te kloppen. Ook ben ik een groot voorstander van leuke detailwerking door middel van verschijnend bloed en andere zaken zoals deze. Wanneer je een vijand een automatisch gericht schot in het hoofd plaatst, zal aan bloed geen gemis zijn. Gelukkig blijft het bloed lekker in beeld door zich vast te hechten aan de muur of zelfs het plafond. Net zoals de aanwezigheid van bloedvlekken die tegen de muur opgespat zijn, zal aan kogelgaten in de muren geen gemis ondervonden worden. Mits je natuurlijk schoten mist en de kogel zich in de muren boort.

De muziek in Rainbow Six 3: Raven Shield zit wel snor. Een prachtige tempoversnelling tijdens spannend ogende momenten is slechts het begin van de manier waarop de muziek de spanning in de game langzaam opbouwt. Geluidseffecten komen met name naar voren wanneer je teamgenoten onderling proberen contact te onderhouden. Bij het doden van een vijand zal jijzelf, of een van je teamgenoten, dit over het algemeen meldden zodat men weet dat er een gevaar minder te vrezen zal zijn.

Rainbow Six 3: Raven Shield is in mijn ogen met vlag en wimpel geslaagd voor mijn teststempel. Toffe missies en uitstekende gameplay die in mijn ogen de antiterroristische actie in Counter-Strike overtreft. Na het voltooien van de Campaign mode zul jij je nog talloze uren kunnen vermaken met de verschillende Quick Missions en natuurlijk door het schoppen van diverse internationale gamekonten via de Multiplayer mode waarmee online gamen natuurlijk mogelijk wordt. Afgezien van een aantal details is Rainbow Six 3: Raven Shield absoluut een goede game waar je steeds weer opnieuw plezier aan zult beleven.

Beoordeling Plus / Minpunten
Graphics: 5
Geluid: 7
Houdbaarheid: 9
Speelbaarheid: 10
Eindoordeel: 9
+ Lekkere gameplay
+ Verschillende missies
+ Sluipen op zijn best
+ Strategische aanpak
+ Teamgenoten opdrachten geven
- Beetje kale omgevingen
- AI
Gast
Geplaatst op 10/02/2006
tom

86.84.54.158
+super wapens
Gast
Geplaatst op 30/11/2006
ananova@annanova.com[email]

64.92.167.74
[messg]indeed goood =)[url=http://gooogle.com/]gooogle[/url]
Gast
Geplaatst op 30/04/2007
mortgage refinance

24.92.206.34
3B1GFV http://gaestebuch4u.de/gb/Edirewan.html mortgage [url=http://gaestebuch4u.de/gb/ultram-buy5.html]loan rate[/url] loan rate [a href="http://adic-grp.com/blog/user002.php"]loan rate[/a] loan rate
Gast
Geplaatst op 15/05/2007
Joshua

84.120.214.212
http://01b0ca8a545f86f09772b700734014af-t.cmrczx.info [a href="http://01b0ca8a545f86f09772b700734014af-h.cmrczx.info"]01b0ca8a545f86f09772b700734014af[/a] [url]http://01b0ca8a545f86f09772b700734014af-b1.cmrczx.info[/url] [url=http://01b0ca8a545f86f09772b700734014af-b2.cmrczx.info]01b0ca8a545f86f09772b700734014af[/url] [u]http://01b0ca8a545f86f09772b700734014af-b3.cmrczx.info[/u] 8a679c05bcb1370ed3f8ad6d85f13583
Gast
Geplaatst op 21/01/2008
bznsghorlm

151.8.129.99
Hello! Good Site! Thanks you! vsmnrqbaietcs
Gast
Geplaatst op 21/01/2008
rffxgxzbda

200.20.63.6
20, with tickets on sale now and starting at $95. "The Devil Came on Horseback," a harrowing Darfur memoir that served as the basis for a 2007 documentary, will arrive in theaters again as a narrative feature, reports Reuters. Larson died the night before RENT made its public debut, so his family had to immediately take the reins of the show and see Jonathan's dream come true. About falling in love for the first time and emotional insecurity. She kicks off a 96 date world...[br]
[a href="http://cool-sex-4uu.com/news/asafa_powell_funclub"]asafa powell funclub[/a]
Gast
Geplaatst op 21/01/2008
egonknmnfa

213.199.192.53
[a href="http://pills-site.com/news/alcatraces_deviant_brushes"]http://pills-site.com/news/alcatraces_deviant_brushes[/a]
Gast
Geplaatst op 21/01/2008
shmrltfoad

213.199.192.53
[a href="http://newsblogforu.com/news/astrophytum_super_havok"]astrophytum super havok[/a]
Gast
Geplaatst op 21/01/2008
pktmbskdah

213.199.192.53
[a href="http://huge-site.com/news/arhitectul_claude_courvoisier"]arhitectul claude courvoisier[/a]
Gast
Geplaatst op 22/01/2008
dnbrnofbgm

212.107.116.240
[a href="http://trivialzz.net/news/ingersoll_pawnee"]http://trivialzz.net/news/ingersoll_pawnee[/a]
Gast
Geplaatst op 22/01/2008
mftpnlduuq

137.164.143.110
[a href="http://zubilokk.com/news/hostage_negotiation"]http://zubilokk.com/news/hostage_negotiation[/a]
Reageer op dit artikel

Als je nu wilt reageren moet je even inloggen.
Login:
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Nog geen profiel? Maak er dan hier een aan!
GameCore 6 jaar:
Specificaties:
Game: Rainbow Six 3: Raven Shield
Genre: Shooter
Platform: PC
Aantal spelers: 1
Release datum: //0
Extra's:
Website: Klik hier
 
Ontwikkelaar: Ubisoft
Uitgever: Ubisoft
Screenshots:
Partners

Honderd2 webdesign Spelletjes spelen

Privacy Policy | Adverteren | Over GameCore Network | Werken bij GameCore Network | Makers