Review | PC | Baldur’s Gate 2

Baldur’s Gate 2

Hier is dan het spel waar velen, waaronder mijzelf, op hebben gewacht: het tweede deel van Baldur’s Gate. Na een vrij pittige installatie ( recommended install: 1,1 gigabyte ) kon ik dan eindelijk gaan spelen, en hoe. Het grootste minpunt van het spel zit meteen in het begin, zoals je misschien al hebt gehoord op internet kun je je party uit de originele BG en Tales of the Sword Coast importeren in het spel en er dan mee verder spelen. Maar wat is nu het geval, als je begint is je karakter wel hetzelfde maar je moet bijvoorbeeld je verzamelde spells afstaan en nieuwe kiezen uit een lijstje, ook je uitrusting is verdwenen en dat is toch wel heel jammer omdat je zo geen vertrouwd gevoel meer hebt met je party en dus eigenlijk weer opnieuw moet beginnen. Zo blijkt Imoen nu opeens een thief/mage te zijn geworden.

Genoeg slechte punten, op naar de goede, het geluid bijvoorbeeld. Het geluid en dan vooral de muziek is echt prachtig en geeft veel sfeer aan de game. De geluiden die je in het spel hoort zijn heel mooi en soms een beetje schrikwekkend. De graphics in het spel zijn niet zo veel veranderd met de oude BG maar er is nu wel support voor 3D kaarten die vooral de spells heel mooi kunnen laten uitzien. De houdbaarheid is natuurlijk ook weer vertrouwd lang. Je blijft gewoon aan je beeldscherm gekluisterd.

Tot conclusie moet ik zeggen dat BGII een heel verzorgd spel is en dat de makers gelukkig niet te veel veranderd hebben. Don’t change a winning game. Er zit maar een ding op: KOPEN.

+ Mooie spells
+ Lang houdbaar