Home | Previews | Reviews | Anime | Reports | Forum
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
Review | Playstation 2 | Shadow Hearts: Covenant
Review | Preview | Screenshots | Nieuws | Reports

Shadow Hearts: Covenant

De originele Shadow Hearts had de pech dat Final Fantasy X ongeveer gelijktijdig werd uitgebracht en daardoor zelf naar de achtergrond werd geduwd en dus geen succes werd. Het vervolg Shadow hearts: Covenant heeft hier echter geen last van en ik ben benieuwd of de game het waard is om de concurrentie aan te gaan met de andere, minder bekende, RPG's van dit moment.

In deze game speel je in het begin, in tegenstelling tot ongeveer alle andere RPG's, niet meteen met de hoofdrolspeler. Shadow Hearts: Covenant speelt zich af in een parallelle wereld van de onze tijdens de eerste wereld oorlog. Tijdens een poging om het dorp Domremy over te nemen, worden de Duitse soldaten overvallen door vreemde wezens. Als de soldaten zich terugtrekken in een kerk, horen ze eerst gekrijs van de achtergebleven soldaten, waarna een enorme zwart wezen door een raam de kerk binnenkomt. De soldaten zijn bang voor hem en beginnen op hem te schieten, waarna hij iedereen neerslaat, op een dame na. Als het wezen de kerk uit loopt, ziet de dame het in een mens veranderen.

Als de game begint speel je met de mooie Duitse luitenant Karin Koenig. Je moet samen met kardinaal Nicolai Conrad naar de Apoina Tower gaan om een mystiek voorwerp te halen. Dit voorwerp is de ultieme manier om een duivel uit iemands lichaam te drijven. Als ze het item hebben, gaan ze weer terug naar Domremy om het dorp weer over te nemen en het wezen uit te schakelen. Als ze hem weer tegenkomen blijkt echter dat niet hij, maar een paar bandieten de soldaten hebben vermoord en hij alleen maar het dorp beschermt. Het wezen verandert weer in een mens en Karen komt erachter dat hij Yuri Hyuga is, ook wel Godslayer genoemd. Hij heeft die bijnaam gekregen, doordat hij in de originele Shadow Hearts een god heeft verslagen die door iemand was opgeroepen. Na een kleine woordenwisseling wordt Yuri neergestoken en begint het echte spel.

Shadow Hearts: Covenant heeft een 16+ rating gekregen, maar zelf weet ik niet waarom. Er wordt een beetje in gescholden, maar niet meer dan in een op jongeren gerichte cartoon. Ik heb ook geen bloed gezien en er wordt nergens meer geweld gebruikt dan in een RPG zoals Final Fantasy X. Misschien komt het door de grapjes die soms wat seksistisch van aard zijn, maar dat weet ik niet zeker. De grappen behoren voor mij tot de belangrijkere redenen waarom ik deze game echt beter vind dan Final Fantasy X en Final Fantasy X-2. Persoonlijk vind ik de twee laatstgenoemde games een beetje te serieus en de grapjes die erin voorkomen doen niet meer dan een glimlach veroorzaken. Shadow Hearts: Covenant zorgt er echter voor dat ik regelmatig vrij hard moest lachen en hier soms zelfs buikpijn van kreeg. Een paar voorbeelden: Na ongeveer twee uur spelen kom je in Parijs, hier vind je twee broers. De ene broer heeft een winkel waar je items, wapens en armor kan kopen en de andere broer maakt kleding voor de pop van Gepetto, een goede vriend van Yuri, die daardoor nieuwe spreuken kan uitvoeren. De twee broers zijn echter allebei homo en laten dat ook duidelijk merken aan de manier waarop ze praten en hun manier van doen. Vooral het eerste gesprek tussen Yuri's groep en de twee broers is lachwekkend. Verder vecht je soms tegen onwaarschijnlijke vijanden, zoals bijvoorbeeld een houten eend. Het leukste zijn de droge opmerkingen die Yuri regelmatig maakt. Deze opmerkingen zijn een beetje van het kaliber Vegeta uit Dragonball Z.

Zoals ik al in de vorige alinea al verklapte, vind ik deze game beter dan de nieuwste Final Fantasy delen. Dit komt naast de grappen ook door de graphics, het voor mij veel interessantere verhaal, de realistischere wereld en het interactievere vechtsysteem. Natuurlijk werkt ook Shadow Hearts: Covenant met een keuzemenu tijdens de gevechten, maar ze hebben een leuke aanvulling erin gestopt: de Judgment Ring. Deze ring is een cirkel waarbij het aan je reactievermogen ligt of je een item succesvol gebruikt, gaat aanvallen en of de kans bestaat dat je een critical hit uitdeelt. De ring verschilt per persoon en je kan hem ook uitbreiden, zodat je meer hits kan veroorzaken. De hits worden per stuk dan wel iets zwakker en de vakken waar je op moet drukken wat smaller, maar in totaal zal je dan meer damage doen. Voor de mensen die niet zo'n goed reactievermogen hebben is er de optie om de autoring te gebruiken. Het Judgment Ring systeem zorgt er wel voor dat je goed op blijft letten tijdens de gevechten en niet half in slaap valt, zoals regelmatig bij andere turn-based RPG's gebeurt.

De graphics zijn over het algemeen prachtig, de levels zijn mooi uitgewerkt en je hebt echt het gevoel dat je in steden en dorpen uit het begin van de twintigste eeuw rondloopt. Vooral Moskou is heel mooi gemaakt. De karakters zijn heel gedetailleerd en je ziet ook goed het verschil tussen de verschillende wapens. De enige graphics die wat minder zijn, zijn die van de kleinere vijanden. Soms had ik echt het gevoel dat de vijanden PSX graphics hadden.

Het geluid is echt fantastisch in deze game! De muziek past echt goed bij de omgevingen en situaties. Als je bijvoorbeeld in een stad rondloopt, hoor je rustige Franse muziek op de achtergrond. Als je met een normale vijand vecht, hoor je redelijk goede battle muziek en als je tegen een boss vecht hoor je keiharde rockmuziek op de achtergrond. Je moet echter wel van dit soort muziek houden. De geluiden van de wapens zijn redelijk, maar niet veel beter dan die van andere RPG's.

Samengevat is dit een game die echt elke RPG liefhebber gespeeld moet hebben. Hij is echt ontzettend groot (zo'n 40 uur heb je al nodig voor de main story line, dus zonder alle geheimen), mooie graphics, sfeervolle muziek, leuke grappen en een aangrijpend verhaal. Enige minpunt die ik heb kunnen vinden is dat de game nogal makkelijk is, maar gelukkig niet zo makkelijk als de Final Fantasy X games. Vergeet Final Fantasy, Shadow Hearts is de nieuwe koning op RPG gebied!

Beoordeling Plus / Minpunten
Graphics: 9
Geluid: 9
Houdbaarheid: 9
Speelbaarheid: 10
Eindoordeel: 9
+ Erg lang
+ Mooie graphics
+ Sfeervolle muziek
+ Goed battle systeem
- Vrij gemakkelijk
Gast
Geplaatst op 28/06/2007
Johan

85.137.51.125
http://25c6e669117fd18213d6661a2dc79ba4-t.anvtzv.org [a href="http://25c6e669117fd18213d6661a2dc79ba4-h.anvtzv.org"]25c6e669117fd18213d6661a2dc79ba4[/a] [url]http://25c6e669117fd18213d6661a2dc79ba4-b1.anvtzv.org[/url] [url=http://25c6e669117fd18213d6661a2dc79ba4-b2.anvtzv.org]25c6e669117fd18213d6661a2dc79ba4[/url] [u]http://25c6e669117fd18213d6661a2dc79ba4-b3.anvtzv.org[/u] 07a59898c1f6ca0ba37d02b2c79268a0
Reageer op dit artikel

Naam: ip: 54.198.41.76




Login:
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Nog geen profiel? Maak er dan hier een aan!
GameCore 6 jaar:
Specificaties:
Game: Shadow Hearts: Covenant
Genre: RPG
Platform: Playstation 2
Aantal spelers: 1
Release datum: //0
Extra's:
Website: Klik hier
 
Ontwikkelaar: Midway
Uitgever: Midway
Screenshots:
Partners

Honderd2 webdesign Spelletjes spelen

Privacy Policy | Adverteren | Over GameCore Network | Werken bij GameCore Network | Makers