Review | PC | Sin

Sin

De makers van Sin hadden toen ze de game uitbrachten slechts één groot probleem. Ze brachten de game tegelijkertijd uit met de een andere nieuwe shooter; namelijk Half Life. Dit is waarschijnlijk een van de weinige redenen dat Sin niet zo denderend goed verkocht werd.

De graphics in Sin zijn redelijk goed. De omgevingen zijn netjes afgewerkt en de karakters zijn geinig (terwijl ze juist eng moesten zijn). Ook de wapens zijn erg goed weergegeven. Toch mis ik iets in deze game dat ik in Half Life wel terug heb gevonden. Dit is namelijk de sfeer. Niets aan Sin maakt de game sfeervol. De omgevingen niet, de graphics niet en het geluid ook al niet. Dit kan ook een reden zijn voor de slechte verkoopcijfers.

Je moet me niet verkeerd begrijpen. Het geluid in deze game is ook zeker niet slecht. Het is zelfs erg goed en je hoort alles haarzuiver. Ook de muziek kan de game op sommige plaatsen erg spannend maken. Toch brengt de muziek in deze game geen sfeer met zich mee. In ieder geval niet op de manier die zou moeten.

De speelbaarheid van deze game is op zich ook niet slecht. Het is eigenlijk gewoon de standaard 3D Shooter gameplay die je nu overal vindt. Als de instellingen je niet aan staan, kun je deze gewoon vervangen. Het spel kan soms best wel moeilijk zijn, als je bijvoorbeeld niet weet waar je naar toe moet. Toch zul je het grootste gedeelte van de tijd het spel zo doorlopen. De game is namelijk niet erg moeilijk.

Door al deze mindere aspecten in deze game zou de houdbaarheid ook erg kort zijn. Dit is hij dan ook. Omdat de game vaak erg makkelijk te spelen is, kun je de game binnen een klein weekje al helemaal uitspelen. Mooi, denk je. Dan kan ik gaan multiplayeren. Fout! De multiplayer in deze game is erg slecht. Je kunt zien dat aan dit onderdeel helemaal geen aandacht is besteed. Dit is erg jammer, want met een goede multiplayer zou deze game misschien nog het kopen waard kunnen zijn.

Sin is dus niet zo’n goede game als verwacht werd. Toch zijn er wel een groot aantal exemplaren van verkocht. Dit komt met name doordat de game zo veel in de media is geweest. Toch is deze game in alle aspecten een stuk slechter dan Half Life en games als Soldier of Fortune. Dat is ook niet gek als je bedenkt dat de graphics en het geluid in deze game niet veel bijzonders zijn. Ook het gebrek aan een goed verhaal mis ik zeer in deze game. Je kunt dus beter Half Life of Soldier of Fortune kopen.

+ Doelloos rondschieten
- Slecht verhaal
- Geen multiplayer