Review | PC | Star Trek Voyager: Elite Force

Star Trek Voyager: Elite Force

Wie kent Star Trek niet? De eindeloze series waarin een ontzettend luxe ruimteschip van StarFleet in een wormgat gezogen wordt en miljoenen lichtjaren van de aarde terechtkomt. Nu kun je jezelf pas echt inleven in een van de bemanningsleden van het ruimteschip U.S.S. Voyager. Je bent de leider van het Alpha Hazard team en je moet een aantal belangrijke missies behalen. Voor degenen onder jullie die het nu nog steeds niet weten: Star Trek Voyager: Elite Force is gemaakt op de engine van Quake 3 Arena. Dit moet garantie staan voor een fantastische firstperson shooter, zou je denken.

En dat is ook zo. Deze game is echt een juweeltje. Vooral de graphics zien er oogverblindend uit. Ikzelf had nogal wat problemen met het slapen nadat ik een van de vele levels had gespeeld waarin ik achtervolgt werd door een Borg. De zinnen “Resistance is futile” en “We are the Borg” speelden nog lang na in mijn hoofd. Waarom? Omdat de omgevingen zo goed zijn, dat je zou kunnen zeggen dat het bijna echt is. Behalve dan het feit dat er nog niet zoiets bestaat als eindeloze ruimtereizen. Ook de lichteffecten van de wapens zijn zeer goed gemaakt in deze game. Als je schiet, komt er meteen een alles verwoestende straal tevoorschijn die fel licht van zich afscheidt. Nu we het toch over de wapens hebben, deze zijn ontzettend gedetailleerd. Of het nu gaat om een kleine phaser of om de grote IMOD, alle wapens zien er even gaaf uit. Wat ook erg mooi is, is de detailwerking in de vijanden. Zo kun je bijvoorbeeld een Borg al van 30 kilometer aan zien komen, omdat je een rode laser over de grond ziet bewegen.

Zoals ik al eerder heb verteld, is ook het geluid van deze game zeer goed. De stemmen die in deze game voorkomen zijn ingesproken door de echte acteurs van de serie. Vooral het inbouwen van de stemmen van de Borg’s is zeer goed gelukt.

Over de besturing van deze game valt niet echt veel te zeggen. Als je de standaardinstellingen van deze game niet fijn vindt, verander je ze gewoon. Toch kan deze game, ook al heb je de perfecte instellingen van de knoppen, erg lastig zijn. De rede hiervan ligt niet bij de besturing. Deze ligt bij de moeilijkheidsgraad van het spel. De omgevingen zijn soms zo onbekend, dat je uren bezig bent voordat je weer een stukje verder bent. Ook de vele vijanden kunnen je het erg lastig maken. Sommige zijn namelijk bijna niet dood te krijgen en blijven je dus achtervolgen totdat ze je eindelijk te pakken krijgen.

Omdat deze game op de Quake 3 engine is gecreëerd, kun je vrijwel meteen zeggen dat deze lang houdbaar is. Dit komt door de vette multiplayer mode. Er zijn in totaal 15 verschillende werelden te kiezen en je kunt kiezen uit bijna alle karakters uit de populaire series. De rede dat de multiplayer mode zo goed is, is makkelijk te verklaren. De Quake 3 engine is ontworpen om als een multiplayer engine gebruikt te worden. Het zou dus verdraaid stom zijn om deze nog te verknallen.

Zoals je hebt gelezen is Star Trek Voyager: Elite Force een fantastische game. Dit zou alleen al kunnen komen door de fantastische graphics en het gave geluid. De muziek kan je duizelingwekkende angsten bezorgen als je in een wilde achtervolging vastzit, maar kan ook zeer rustgevend zijn. Daarnaast komt nog eens bij dat de multiplayer mode ontzettend gaaf is. Er valt mij nog maar een ding te zeggen. Als je een Star Trek fan of een firstperson shooter fan bent, moet je deze game beslist kopen.

+ Goede graphics
+ Gaaf geluid
+ Veel schietwerk
- Kan moeilijk zijn
Geplaatst op 02/06/2006
vincent

82.156.72.12
hallo, kan je me aub helpen....vind de game helemaal te gek!!!! alleen kom nu niet verder...zit in external stimuli, in het begin, je moet dan van ene platform naar andere springen....dit lukt echt niet!!!! weet jij hoe ?? bvd vince
Geplaatst op 26/02/2007
jonathan

83.180.40.52
waar kan je dit spel koope????
Geplaatst op 15/04/2007
jurgen

84.84.71.56
ga naar bol.com of zo als je gewoon bij google star trek voyager elite force kopen. krijg je zo een keuzemenu voorgeschoteld. deze game wil ik zelf ook. heb de DEMO in 3 uur uitgespeeld. vond de Borg geweldig!. een echte game voor shooter-fans