Review | PC | Tomb Raider Chronicles

Tomb Raider Chronicles

Tomb Raider Chronicles is het vijfde (en laatste deel) van de populaire Tomb Raider serie. Het begon allemaal een aantal jaren geleden. Er werd, voor die tijd, een fantastische nieuwe game engine ontworpen, waarop je de eerste game uit de Tomb Raider serie gebaseerd werd. Tot op de dag van vandaag wordt deze engine gebruikt. Zo ook bij Tomb Raider Chronicles. Laten we eens kijken of deze game echt een stuk beter is als de andere TR games.

Als we de graphics bekijken, zul je wel zien, dat deze game een stuk gladder in elkaar zit dan de vorige games. De omgevingen zijn weer net iets strakker ontworpen en de bewegingen van Lara zijn nog soepeler gemaakt. Ook Lara zelf is (alweer) niet mis. Haar lichaam is helemaal opnieuw ontworpen en de makers van het spel hebben bevestigd dat ze er nu iets realistischer uitziet. Of dit waar is mag je zelf beslissen.

Een ander onderdeel wat erg goed is van deze nieuwe TR game, is het geluid. De muziek in dit spel is vaak zo spannend, dat je nekharen stijl overeind gaan staan. En dan hebben we het nog niet over de geluidseffecten gehad. De effecten zijn prachtig weergegeven en het lijkt vaak of er echt in je omgeving geschoten wordt. Ook Lara is weer vergezeld met een aantal goede geluiden.

De speelbaarheid van deze game is een van de weinige nadelen van deze game. De game kan vaak erg moeilijk zijn en voor je het weet, ben je dood. Dit is echter nog niet het ergste aan de speelbaarheid. Zoals veel van jullie weten, zit er in de Tomb Raider engine een zeer irritante “fout”. De standpunten van de camera’s kunnen soms zo slecht zijn, dat je de vijanden niet ziet en je snel iets verkeerd doet.

Tot nu toe was er nog niet veel bijzonders aan deze game. Je zou bijna kunnen zeggen dat het een van de andere 4 games was. Toch zit er een groot verschil tussen deze game en zijn voorlopers. In Tomb Raider Chronicles zit namelijk een speciale Level Editor ingebouwd. Als je deze installeert, kun je dus binnen no time een eigen Tomb Raider level creŽren. De level editor is wel even wennen, want je moet een hele serie commando’s uit je hoofd kennen. Als je deze eenmaal kent, ben je niet meer te stoppen. Dit zorgt ervoor dat Tomb Raider Chronicles erg lang houdbaar is.

Tomb Raider Chronicles is een van de betere Tomb Raider games die er nu op de markt zijn. Dit komt vooral door de Level Editor die bij het spel geleverd zit. Naast de vaak irritante camera standpunten is er verder niets op dit spel aan te merken. De rest van de game zit dus goed in elkaar. Als je fan bent van Tomb Raider en met name Lara Croft (wie is er nu geen fan van haar), moet je deze game echt eens spelen.

+ Goed geluid
+ Level editor
+ Meer Lara!
- Slecht camerawerk
Geplaatst op 09/01/2006
geert hoekstra

217.121.117.27
ik wil hem graag op pc hebben tomb raider
Geplaatst op 27/05/2007

86.95.27.77
Ik ben het spel aan het spelen maar als ik in de tweede level zit krijg je water en daarna zo`n mannetje wat schiet.Je krijgt daar ook een roos maar ik weet niet hoe dan verder moet kan ene me helpen.Blondje65@hotmail.com
Geplaatst op 17/07/2007
janter

83.83.186.86