Review | PC | Tony Hawk’s Pro Skater 2

Tony Hawk’s Pro Skater 2

Degenen onder jullie die mijn review van MTV Skateboarding hebben gelezen, zullen waarschijnlijk wel weten dat ik deze game ontzettend aanbevolen heb. Dat was echter voordat ik Tony Hawk’s Pro Skater 2 voor de PC speelde. Wat een spel. Als je Tony Hawk’s Pro Skater al mooi vond, zul je echt van dit tweede deel smullen.

Waarom? Er is niet echt een goede rede te geven dat deze game zo goed is. Hij is het gewoon. Laten we maar weer beginnen met de graphics van deze game. Deze zijn echt fantastisch. De omgevingen zijn erg gedetailleerd en de skaters zien er erg gaaf uit. Ook de moves (die de echte namen dragen) zijn prachtig weergegeven. Verder hebben de makers van deze game gebruik gemaakt van diverse motion capture mogelijkheden om de skaters echt, mooie bewegingen te laten maken. Ze staan dan ook nooit stil.

Dit is echter nog niet alles. De soundtrack van MTV Skateboarding was al erg gaaf, maar de soundtrack van deze game slaat echt alles. Tijdens het skaten hoor je onder andere muziek van Papa Roach, Eminem en Marylin Manson. Als deze namen je niets zeggen dan heb je de laatste jaren stil in een donker zolderkamertje gezeten en niet naar TMF gekeken. Ook de geluidseffecten van deze game zijn fantastisch. Als je bijvoorbeeld door het glas springt, hoor je duizenden scherven op de grond versnipperen.

Ook de speelbaarheid van deze game is erg goed. Natuurlijk is het wel even wennen om de juiste moves uit te voeren, maar als je ze eenmaal kunt, zul je er ook veel plezier aan beleven. Daarnaast kun je natuurlijk de knoppen aanpassen naar je eigen behoeftes, wat in MTV Skateboarding niet kon. Deze game is ook uitgerust met een aantal missies die je moet halen om geld te verdienen. Als je geld hebt, kun je naar een van de nieuwe levels. Deze missies kunnen vaak erg lastig zijn. Je zult dus veel moeten oefenen om ze te kunnen halen.

Tony Hawk’s Pro Skater 2 is daarnaast ook nog eens erg lang houdbaar. Het duurt zeker een aantal weken tot maanden voordat je alle levels hebt gehaald. Als je ze allemaal hebt gehaald, kun je ze nogmaals spelen in de Free Skate mode. Ook de multiplayer mode is erg vet. Hierin neem je het op tegen een van je vrienden. Wat ik echter wel miste in MTV Skateboarding was de mogelijkheid om je eigen banen en skaters te maken. Deze is gelukkig wel goed aanwezig in deze nieuwe game. De track editor is zeer vet en je kunt erg grote levels bouwen. Ook de create a player mode is erg gedetailleerd. Hij lijkt erg veel op de gelijknamige modes uit de worstelspellen van Acclaim, maar dit hindert niet.

Tony Hawk’s Pro Skater 2 kan met recht de beste Skateboarding game aller tijden genoemd worden. De bewegingen zijn vet, de banen ontzettend groot en de muziek erg gaaf. Daarnaast kun je in alle banen nog een aantal verborgen gebieden vinden. Dit draagt erg veel bij aan de interactie van deze game. Deze game is echt een must voor alle Skate fans. Ook voor niet Skate fans is deze game een ontzettend goede aankoop.

+ Gladde graphics
+ Grote banen
+ Goede editor