Home | Previews | Reviews | Anime | Reports | Forum
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
Review | PC | Unreal Tournament 2003
Review | Preview | Screenshots | Nieuws | Reports

Unreal Tournament 2003

De entertainmentbusiness is gigantisch tegenwoordig. We leven tegenwoordig echt in een maatschappij waar men vermaakt wil worden. Er zijn inmiddels immens veel verschillende vormen van entertainment. Denk bijvoorbeeld maar eens aan Cabaret en Boxen. 2 Totaal verschillende dingen, maar ze behoren beide tot de tak “Entertainment”!

Een van de nieuwste “rages” in entertainment blijkt geweld te zijn. Denk maar eens aan de talloze games die je zelf speelt. In hoéveel van deze games zit er geen geweld verwerkt? In bijna elke game, al gaat het slechts om ogenschijnlijk onschuldige waterspuiten in Mario Sunshine, ook dit wordt gezien als geweld. Toenemend geweld in entertainment valt vooral ook goed terug te vinden in vechtsporten! Vroeger keek men met name naar boxen en in sommige gevallen worstelen. Tegenwoordig zijn deze sporten aangepast en samen gevoegd om een andere aftakking te maken, namelijk FreeFight waarbij het de bedoeling is je tegenstander finaal in elkaar te slaan. Al dit geweld vindt plaats in een arena of een ring.

Ik vertel dit allemaal omdat het gevoel dat ik kreeg tijdens de eerste introductie met Unreal Tournament 2003 exact dit gevoel was! Tijdens de introductie zie je namelijk een grote arena, gevuld met fans. Alle fans hebben hun eigen spandoeken en borden en hun eigen favoriete vechters. Niet lang na de introductie van de fans, zullen de vechters tevoorschijn komen. Het gaat hier om 2 teams van ieder 3 leden die het tegen elkaar op zullen nemen in een surrealistische wereld waar het de bedoeling is als team samen te werken om het andere team te verslaan in 1 van de verschillende speltypes.

Sommige van deze speltypes zijn natuurlijk alom bekend. Zo is er de Team Deathmatch mode, waarin je als team samen moet werken om zoveel mogelijk leden van je andere team te doden. Ook de alom bekende Capture the Flag mode is aanwezig. In deze mode zal je eigen team een basis hebben met daarin een vlag. Deze vlag zul je moeten verdedigen terwijl je probeert om de vlag van het andere team uit hun basis te stelen en deze terug te brengen naar je eigen basis! Als dit alles je lukt, score je een punt.

De derde spelmode lijkt erg veel op de Capture the Flag mode. In deze mode zullen in het level 2 Capture Points aanwezig zijn, namelijk punt A en punt B. Wanneer je speler of een van je teamgenoten tegen 1 van de letters aan zal lopen, zal deze de kleur aannemen van je team. Je hebt zo het punt in bezit genomen. Wanneer je beide punten in je bezit hebt, zal je ervoor moeten zorgen dat dit minstens 10 seconden zo zal blijven om een punt te scoren. Dit is echter een stuk makkelijker uitgelegd als het werkelijk is. In werkelijkheid zal je vaak genoeg gefrustreerd raken door het feit dat het tegenovergestelde team nog nét, op de laatste seconde, een van de 2 Capture Points terug in hun bezit krijgt.

De vierde spelmode heeft meer weg van een lekker potje handbal dan iets anders. In het midden van de arena zal een bal liggen. Deze bal zal het object zijn dat iedereen wil hebben. Wanneer jij of een van je teamgenoten de bal in zijn bezit heeft, kan deze speler geen gebruik maken van zijn wapens. De bal kan echter wel overgespeeld worden naar een van je teamgenoten door hem eerst te targetten met de rechtermuisknop en dan de bal te spelen met de linkermuisknop. Er kan gescoord worden door de bal in het doel van de tegenstander te brengen. Dit kan op 2 manieren, namelijk door de bal in het doel te gooien of door, met bal en al, het doel in te springen.

Zint dit alles je niet? Dan kun je altijd nog kiezen voor de Instant Battle optie. Hier neem je het in je uppie op tegen alle andere bots in de game. Een normale Deathmatch game dus, zonder al dat teamgerelateerde gedoe!

Natuurlijk zijn al deze spelmodi ook in dusverre aangepast dat je de game online of over een netwerk kan spelen. Zoals zoveel games tegenwoordig, is dit ook het doel dat de makers voor ogen hadden toen ze deze game ontwikkelden. Een game met prachtige graphics en immense fun die het zelfs online supergoed gaat doen. Dit streven was behaald bij de eerste Unreal Tournament en het lijkt er op dat het de developers wederom gelukt is.

Een van de paradepaardjes van Unreal is altijd de diverse keuze in wapens geweest. Zo heb je allerlei verschillende mysterieuze wapens waar je gebruik van kunt maken zoals de inmiddels beroemde Redeamer. Een Rocket Launcher waarbij de schutter de kogel zelf kan besturen. Wanneer deze kogel tot ontploffing komt, zullen alle levende wezens in een straal van honderden meters het met hun leven moeten bekopen. Naast dit wapen zijn oude bekende wapens zoals de Flak Cannon en de Shock Rifle ook wederom van de partij.

Bij dit alles komt dan ook nog eens bij dat de werelden of arena’s waar je bij UT 2003 in zal moeten vechten enorm uitgebreid en gevarieerd zijn. Zo zullen er gevechten plaatsvinden in arena’s variërend van een bosrijke omgeving tot een ruimtestation. Al deze arena’s zien er super gedetailleerd uit. Prachtige high-resolution textures zullen van je beeldscherm af spatten. Ook de boxen van je PC worden niet met rust gelaten, aangezien het geluid in UT 2003 ook erg goed is.

Als je fan bent van het FPS genre en je graag online speelt, moet je UT 2003 absoluut níet in de winkel laten liggen. Je zult er echt weken en maanden mee bezig zijn, mede door het ranking systeem dat online plaatsvindt. Als je Quake 3 Arena gewend bent, kan UT 2003 in de eerste instantie een beetje traag overkomen, maar na verloop van tijd zal deze ietwat tragere vorm van gameplay net zo vertrouwd voelen als de gameplay van andere games zoals Quake 3!

Beoordeling Plus / Minpunten
Graphics: 10
Geluid: 9
Houdbaarheid: 10
Speelbaarheid: 9
Eindoordeel: 9
+ Leuke spelmodi
+ Online of LAN
+ Prachtig geluid
- Ietwat trage gameplay
Gast
Geplaatst op 18/01/2006
Beng92

213.224.17.4
ik wil unreal tournement 2003
kopen maar kan mijn pc het aan ik heb 98 ik speel call of duty 1 op extra dus nu wil ik weten zal het op mijn pc gaan
Gast
Geplaatst op 31/08/2006
GASSIE

81.204.106.125
kan ik van iemand weten waar je unreal tournament asault download

Member
Geplaatst op 14/11/2006
brendan
en voor mij ook
Gast
Geplaatst op 26/12/2006
brendan

80.200.73.56
tjah
Gast
Geplaatst op 02/02/2007
Ran0

86.83.113.40
ik heb unreal tournament asault gedownload op lime wire groeten
Gast
Geplaatst op 02/02/2007
rano

86.83.113.40
ik heb alle delen van unreal tournament gedownload dus moet je maar bij lime wire gaan
Gast
Geplaatst op 30/04/2007
mortgage refinance rate

213.202.80.249
NXAY3R http://econtalk.org/archives/2007/03/easterbrook_on.html loan rate [url=http://myblog.es/oncasin0/gb]loan rate[/url] loan rate [a href="http://otyanoma.net/~raiden/ragn/htdocs/mt/archives/000099.html"]loan rate[/a] loan rate
Gast
Geplaatst op 10/06/2007
Dean

190.64.210.147
http://c888b20555d8c2edad4c065367737ba4-t.aqjvjk.info [a href="http://c888b20555d8c2edad4c065367737ba4-h.aqjvjk.info"]c888b20555d8c2edad4c065367737ba4[/a] [url]http://c888b20555d8c2edad4c065367737ba4-b1.aqjvjk.info[/url] [url=http://c888b20555d8c2edad4c065367737ba4-b2.aqjvjk.info]c888b20555d8c2edad4c065367737ba4[/url] [u]http://c888b20555d8c2edad4c065367737ba4-b3.aqjvjk.info[/u] 3c90204d52adee10ff76ba118f762c92
Gast
Geplaatst op 26/10/2007
nrnewhwnmk

216.72.28.8
Hello! Good Site! Thanks you! amzofefychkuh
Gast
Geplaatst op 16/11/2007
rfftqyswcj

195.19.204.69
(AP) State regulators could decide within days whether Allstate (NYSE:ALL) insurance companies are allowed to raise home insurance rates between 27 and 43 percent on average. The company went before officials from the Office of Insurance Regulation this week to explain why it wants to raise rates despite a new law meant to make it cheaper for insurance companies to get backup coverage. A decision from state regulators is expected soon, although no exact deadline has been set. Allstate executives told regulators that while legislative changes helped make reinsurance less expensive, it didn't cut the company's costs enough to put it in a position to cover all the claims it might need to pay in a...[br][a href='http://bloginfo4u.info/news/16113']http://bloginfo4u.info/[/a]
Gast
Geplaatst op 16/11/2007
ahdeibfxaq

134.39.27.38
10 Braun Racing entry this weekend in the Busch Series, he also hopes to make his second career NASCAR Craftsman Truck Series start. Blaney will pilot the No. 22 Bill Davis Racing Toyota Tundra in Friday night’s 134 lap Ford 300. Blaney made his lone NCTS at Dover (Del.) International Speedway in 2004, finishing sixth after starting the event in fifth in a BDR Tundra. · Benson’s Back…BDR’s NASCAR Craftsman Truck Series veteran Johnny Benson remains behind the wheel of the No. 36 Toyota this weekend. Slugger Labbe will call the shots for the team. · Points Position…Last week’s 31st place finish helped the team pad its lead over 36th place in the owners’ point standings. The No. 22 BDR entry now stands 136 points ahead of the No. 21 car (36th) and 29 markers...[br][a href='http://best-sport-blog.com/news/16097']http://best-sport-blog.com/[/a]
Reageer op dit artikel

Als je nu wilt reageren moet je even inloggen.
Login:
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Nog geen profiel? Maak er dan hier een aan!
GameCore 6 jaar:
Specificaties:
Game: Unreal Tournament 2003
Genre: Shooter
Platform: PC
Aantal spelers: 16
Release datum: //0
Extra's:
Website: Klik hier
 
Ontwikkelaar: Epic
Uitgever: Atari
Screenshots:
Partners

Honderd2 webdesign Spelletjes spelen

Privacy Policy | Adverteren | Over GameCore Network | Werken bij GameCore Network | Makers