Review | PC | WCW Nitro

WCW Nitro

De regelmatige bezoeker onder jullie zal wel gezien hebben dat wij in verhouding nogal wat worstelspellen hebben hier op GameCore. Dat komt met name omdat Sjors en ik 2 grote worstelfans zijn. Ik vond dat we op grond hiervan eventjes een review moesten schrijven van een worstelspel voor de PC. Dat is dus WCW Nitro geworden. Nitro stamt nog uit de tijd dat de WCW nog leuk was. Nu kijk ik eerlijk gezegd veel liever naar de WWF, maar dat doet er niet toe.

Nu de game zelf. Zodra je de game opstart wordt je meteen al in de worstelstemming gebracht door Bret “Hitman” Hart die je verteld dat je een titel wedstrijd krijgt. Dit is dus het begin van het introfilmpje. Het filmpje bestaat uit een aantal aan elkaar geplakte delen van de TV-shows van de WCW. Ook de rest van de game is vol gesierd door talloze filmpjes. Zo heeft de helft van de worstelaars een zogenaamde “rant”. Hierin verteld de worstelaar juist waarom hij zo goed is. Erg veel goede filmpjes, dus.

Als je filmpjes zegt, dan zeg je graphics. De graphics in deze game zouden dan net zo goed moeten zijn als de filmpjes. Dat is helaas niet zo. De worstelaars lijken allemaal wel op hun karakters van vlees en bloed, maar de rest van de graphics zijn gewoon veel te blokkerig. Zo bestaat het publiek uit 2D schijfjes en is de opdruk van de ring een groot onleesbaar blok. De worstelaars lijken dan wel echt, maar als je geen 3D kaart hebt, merk je hier niets van. Je ziet dan namelijk niet wie wie is.

Ook het geluid in WCW Nitro is niet fantastisch. Je hebt gelukkig wel commentaar van de mensen die de “echte” wedstrijden aan elkaar praten, maar dit is erg matig. De commentatoren hebben zo’n 8 standaard zinnetjes en dan houd het ook wel op. Ook de muziek is niet erg goed. Je hoort een MIDI muziekje en daar houd het echt mee op.

De houdbaarheid van deze game ligt ook niet erg hoog. Je kunt namelijk maar een aantal opties uitkiezen. Je hebt namelijk de standaard een tegen een gevechten en ook de Tag-Team is weer van de partij. Verder ontbreekt alles in deze game. Je zou op zijn minst verwachten dat er een Cage Match in deze game zou zitten, maar dat is niet zo. Het is wel leuk om een wedstrijdje tegen een vriend van je te worstelen.

De keuze van de worstelaars is echter wel groot in deze game. Je kunt er meer dan 60 kiezen en als je een beetje handig bent, kun je van de bijgeleverde BMP’s je eigen worstelaar creëren.

Als je dacht dat deze onderdelen van de game slecht waren heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord dat niets een game zo zijn nek om kan draaien als een slechte speelbaarheid. En hier heeft WCW Nitro natuurlijk ontzettend veel last van. Je zit het grootste gedeelte van de wedstrijd op een aantal knoppen te rammen en als je geluk hebt komt er een leuke worp uit. Deze worpen zijn zo ingewikkeld uit te voeren, dat je dus echt véél geluk moet hebben. Het is ook erg jammer dat, als je de Battle Royal mode voor 4 spelers speelt, de game ook erg langzaam gaat. Hij hapert erg veel en is daarom niet erg leuk.

WCW Nitro is een van de meest recente worstelgames voor je PC. Het is echter niet aan te raden dat je deze game koopt. Het gebrek aan goed geluid en vooral de slechte speelbaarheid zijn zo frustrerend dat je deze game na een aantal keren spelen al aan je kleine neefje geeft. Hoe gek je ook van worstelen bent, koop deze game niet.

Houdbaarheid: 3
Speelbaarheid: 3
+ Vette filmpjes