Review | PC | Carmageddon 2

Carmageddon 2

Wie van jullie heeft nu nog nooit van Carmageddon gehoord. In deze game is het de bedoeling dat je met behulp van je eigen auto je tegenstanders vernielt en ondertussen een aantal voetgangers plat rijdt. Inmiddels ligt het derde deel van deze bekende serie games al in de winkels. We kijken even terug naar Carmageddon 2.

De graphics in Carmageddon 2 zijn niet veel bijzonders. In de tijd dat de game uitkwam was het allemaal baanbrekend en zo, maar vandaag de dag kijkt niemand meer op van de graphics zoals je ze in Carmageddon 2 ziet. Dit verbaast me een beetje. Ik bedoel, de auto’s zijn goed vormgegeven en de omgevingen zijn dan weliswaar een beetje kaal, maar zijn niettemin erg goed. Ook de voetgangers zijn grafisch goed weergegeven. Het is alleen jammer dat ze soms zo houterig overkomen. De graphics van deze game zijn, mits je een 3D kaart hebt, zeker niet slecht. Zonder 3D kaart zien de graphics er nogal houterig uit.

Ook het geluid in deze game valt zeker niet tegen. Je hoort natuurlijk het geronk van je brede auto. Daarnaast is er ook de inmiddels welbekende Carmageddon schreeuwtjes. De voetgangers schreeuwen zo hun laatste adem uit voordat jij ze onder je bolide verscheurt. Ook de muziek van deze game is erg goed.

Over de speelbaarheid van Carmageddon 2 valt niet veel te zeggen. Je veranderd het zicht op je auto met de standaard pijltjes toetsen. Je bestuurt je auto met de links en rechts pijlen op het numerieke gedeelte van je toetsenbord. Met de pijl naar voren op dit gedeelte geef je gas en met de pijl naar achteren rijdt je, je snapt het al, naar achteren. Het kan soms wel erg lastig zijn om je auto, als je eenmaal in het water bent belandt, weer op het droge te krijgen. Maar ja, je kunt natuurlijk ook gewoon op Insert drukken.

Over de houdbaarheid van Carmageddon 2 valt veel te twisten. Sommige gamers zullen er geen hol aan vinden om steeds maar opnieuw de voetgangers dood te rijden en de auto’s van je tegenstanders te vernietigen. Voor het bieden de missies die je na iedere 3 races moet halen een perfecte uitkomst. Andere onder jullie zullen de missies gruwelijk irritant vinden en ze het liefste overslaan. Dat kan helaas niet. Niettemin biedt Carmageddon voor alle gamers wel iets leuks. Het is alleen jammer dat er geen goed verhaal in de game zit.

Carmageddon 2 is natuurlijk een stuk minder goed dan zijn jongere broertje. Toch is deze game erg goed. Vooral voor de mensen die niet zo’n goed systeem hebben is deze game een uitkomst. Je wilt een Carmageddon spel, maar je wilt er geen nieuwe PC voor kopen? Dan biedt Carmageddon 2 de uitkomst. Kan je systeem deze game ook al niet draaien, dan kun je je laatste hoop misschien nog leggen op Carmageddon 1.

+ Wrede auto\'s
+ Coole muziek
+ Mensen aanrijden!
- Verouderde graphics
- Geen verhaal
Geplaatst op 30/07/2006
Erik

213.84.95.72
Et is nu bijna Augustus 2006, toen dit spel met kerst 1998 uitkwam had ik hem de volgende dag in huis liggen.. Ik was toen zelf 12 en vondt het een erg tof spel en vindt het zeer jammer dat mijn CD het niet meer doet/kwijt is.. Zelf houd ik helemaal niet van Hardrock/Iron Maiden, maar luister de 2 nummers die dr inzaten nog elke dag met een breede grijs op mn smoel van de leuke herinneringen!
Geplaatst op 26/02/2007
frank

217.121.230.161