Review | Playstation 2 | 007 James Bond: Agent Under Fire

007 James Bond: Agent Under Fire

'The name is Bond... James Bond.' Dit is een van de (of waarschijnlijk zelfs de meest) bekende filmzinnen aller tijden. Bond is een wereldnaam en hij is bekend in alle werelddelen. Talloze boeken en ontzettend veel films zijn er uitgekomen met deze Britse spion in de hoofdrol. En toen kwam in 1997 Bond ook nog eens in zijn eerste eigen videogame (Goldeneye). Een ontzettend goede First Person Shooter met een ng betere multiplayer mode. In de tussentijd is de James Bond licentie doorverkocht aan EA, die er in totaal 3 PSX games over heeft gemaakt. Helaas, deze games bleken een stuk minder succesvol dan Goldeneye. Het betrof hier 2 FPS games en 1 race game.

Na deze 3 fiasco's op een rij heeft EA toch maar besloten om het nog een keer te proberen. Ditmaal op de PS2 met 007 Agent Under Fire. Deze Bond game is uniek in tegenstelling tot de andere Bond games. Dit komt met name dat Agent Under Fire de rste Bond game is die niet gebaseerd is op een MGM film. Dit zorgt voor een grotere vrije keuze. De makers van Agent Under Fire zijn niet gelimiteerd met een filmverhaal waar ze zich aan moeten houden. En een ander voordeel is ook nog (zoals een vriend van me aanduidde), de meeste Bond games (met uitzondering van Goldeneye) zijn niet zo succesvol geworden doordat ze het niet op konden nemen tegen de (vaak) gelijknamige films. Agent Under Fire heeft dit probleem niet, omdat ze simpelweg niet tegen een film op hoeft te boksen en daardoor nooit slechter dan de film kan zijn.

Ok, toegegeven, Agent Under Fire is niet echt te vergelijken met voorgaande Bond games. Dit komt door de grote variatie in gameplay en levels. Zo heb je een aantal FPS levels die ook onderling nog verschillen. In sommige van deze levels zal het de bedoeling zijn om doelloos rond te gaan schieten, terwijl je in de andere levels juist ongezien ergens binnen moet sluipen. Maar dit is nog niet alles. De makers van Agent Under Fire hebben ook een ander leveltype in deze game gebouwd. Namelijk een aantal race levels. Hier is het de bedoeling dat je met je echt Bond auto door de levels heen scheurt om de objectives te behalen. En voor de liefhebber van het tank level in Goldeneye Ook in deze game zit weer een level waarin je genadeloos met een tank rond kunt gaan scheuren. Waarschuw de mobiele eenheid!

De gamers onder jullie die de PSX game 007 Racing gespeeld hebben, zullen weten dat deze game qua graphics 100% ruk was. Gelukkig is dit bij Agent Under Fire niet het geval. Je scherm word overspoeld met duizenden polygonen en ze zijn allemaal ontzettend scherp. De omgevingen zien er realistisch en (soms iets te) kleurrijk uit. Ook de verschillende models zijn goed vormgegeven. Vooral de gezichtsuitdrukkingen vallen je al snel op in deze game. Fantastisch! De beweging in de gezichten is ontzettend goed in elkaar gezet.

Qua geluid is er in deze game ook niets mis. De gamespeak die word gebruikt is erg gevarieerd en waarschijnlijk een van de beste tot nu toe. Ook de stemmen van de karakters lijken erg veel op de stemmen van de echte acteurs, hoewel deze de stemmen niet ingesproken hebben. Het geluid lijkt bijna perfect op 1 klein dingetje na. Iedere keer als je in de game iets goed doet, krijg je de bekende Bond Theme te horen. Wel leuk op zich, maar als je jezelf eens inbeeld dat je in 1 level al snel zo'n 15 dingen goed doet en dus 15 keer het muziekje hoort, kun je redelijk gestoord raken van het stukje muziek. Verder zit de Bond Theme niet alleen in het spel verstopt als je iets goed doet, maar vaak zul je het muziekje ook nog eens op de achtergrond horen. Dit is toch te veel van het goede!

Nu we toch een nadeel op hebben genoemd, kunnen we wel even doorgaan. Zoals hierboven beschreven staat zul je Agent Under Fire als een uiterst solide game zien. Dit is helemaal correct, maar het spel is echt vl te kort. Het spel kent namelijk slechts 12 single player levels die je op 3 moeilijkheidsgraden kunt spelen. Heb je dit gedaan, dan is de lol er snel af. De levels zijn vrij lineair en met een paar keer proberen moet je er toch door kunnen komen. Als je een level met genoeg punten (en dus niet met tijd) uitspeelt, zul je ook nog eens power-ups krijgen zoals een oneindige voorraad raketten voor op je auto. Dit maakt het allemaal veel te simpel. Maar wat hebben de makers hierop gevonden? Juist! Agent Under Fire kent (net als Goldeneye) een fantastische multiplayer mode die tot op 4 spelers gespeeld kan worden met behulp van de MultiTap. Je hebt de keuze uit 5 verschillende multiplayer games waaronder Death Match, Capture the Flag en nog meer! Al deze verschillende modi kun je in alle gespeelde levels gebruiken. Je hebt keuze uit 10 verschillende karakters en het spel bevat meer dan 18 fantastische wapens en gadgets die je kunt gebruiken in de multiplayer game. Een echte party game dus!

Als Bond fan zit je weer goed deze winter! Agent Under Fire is ten eerste al een solide single player game (met een verhaallijn net zo dun als een vel papier, maar dat zijn we wel van de Bond films gewend). Verder heeft de game ook nog eens een uiterst solide en zeer goed uitgewerkte multiplayer mode. Agent Under Fire kan voor de PS2 zijn, wat Goldeneye was voor de N64 multiplayer perfectie! Echt ontzettend de moeite waard, ook als je geen James Bond fan bent.

+ Multiplayer!
+ Veel variatie
- Korte Single Player
- Irritante muziekjes
Geplaatst op 06/01/2006
Nander

213.46.117.141
Heel vet en mooi spel. Alleen een kut-besturing. Dat wel.
Geplaatst op 06/01/2006
Nander

213.46.117.141
Hij heeft volgens mij een 8.3 gekregen. geen 9.
Geplaatst op 02/05/2006
denis

82.173.209.233
hoi ik vind het een leuke spel alleen ik kan geen wachwoorden vinden en mijne loopt vast
Geplaatst op 04/07/2006
tomy van het binenland

81.165.184.57
kan ik hier gratis spelen
Geplaatst op 04/07/2006

81.165.184.57
a
Geplaatst op 04/07/2006

81.165.184.57
d
Geplaatst op 12/08/2006
swa

81.83.144.7
kijk eens waar staat aantal spelers daar staat 1 het moet dus 2 zijn !!
Geplaatst op 22/12/2006
pipo

62.195.109.252
Geplaatst op 22/12/2006

62.195.109.252
het is een vet spel ik heb em niet
Geplaatst op 30/12/2006
Wytsah

86.84.59.84
egt een prut spel!!, de slegtste van de 007-serie
Geplaatst op 22/02/2007
wow gold

222.46.18.34
([a href=http://www.wowgoldshopping.com]wow gold[/a])World of Warcraft gold--buy cheap wow gold,sell wow gold.welcome to buy cheap wow gold--cheap, easy, wow gold purchasing.World of Warcraft,Super ...
here you can buy wow gold (buy world of warcraft gold) with comperative price and quick delivery.The customers who buy wow gold(buy world of ... WoW Gold Guide offers free World of Warcraft Gold Guides, Farming Strategies, Tips, Hints, Cheats and a Price Comparison to Help You Buy Cheap WOW Gold! WOW gold is the most valuable form of currency in World of Warcraft.We work hard with our suppliers to offer the lowest prices of WOW gold.

Geplaatst op 13/03/2007
Ӣѧ

222.46.18.34