Review | PC | Commandos 2: Men of Courage

Commandos 2: Men of Courage

Commandos 2 is een uiterst realistisch spel. Het speelt zich af in de tweede wereldoorlog aan de kant van de geallieerden. Je speelt een groep (of een enkele) Commandos met elk hun eigen vaardigheden. Het is vaak de bedoeling om onopgemerkt dingen te saboteren en belangrijke mensen uit te schakelen. Dit is vaak geen makkelijke opgave omdat het vaak wemelt van de Duitse soldaten die er patrouilleren. Om deze permanent uit te schakelen of tijdelijk buiten gebruik te stellen kun je vele verschillende methodes en wapens gebruiken.

Er zitten flink wat handige wapens in dit deel zoals een Sniper Rifle, Molotov Cocktails, Bazooka, Grenades.De Green Baret kan, naast zichzelf begraven om niet gezien te worden, iemand besluipen en dan met een haal van zijn mes neerhalen of met blote vuisten neerslaan. Als je hem neerslaat kun je hem vastbinden en naar een veilige en rustige plaats gaan om zijn spullen te stelen en hem, als je hier behoefte aan hebt, te executeren zonder dat zijn Duitse collega's het horen. Naast de Green Baret kun je nog voor 8 andere karakters kiezen zoals een Diver, Thief of Sniper. Ook kunnen alle karakters nu zwemmen (boven en onder water) om stilletjes ergens voorbij te komen. De besturing is niet moeilijk onder de knie te krijgen je hoeft niet een heel toetsenbord uit je hoofd te kennen want veel kun je met de muis ook doen. Alleen is het met een toetsenbord toch wel iets sneller en dus handiger in de wat moeilijkere missies. De karakters hebben allemaal unieke eigenschappen die je ten volle moet gebruiken wil je de moeilijke missies uitspelen.

De missies mogen dan wel moeilijk en groot zijn maar het zijn er wel weinig. Als je er goed voor gaat zitten en deel 1 al gespeeld hebt zul je niet al te veel moeite hebben om het spel in een klein weekje uit te spelen. Je hebt dan nog wel hogere moeilijkheidsgraden maar voor mij is de lol er dan wel van af. Het geluid is mooi gedaan en geeft veel sfeer aan het spel. De kreten van je commandos vind ik wel irritant worden na een tijdje, want veel variatie is er niet. Ook de Duitse mensen schreeuwen vaak dezelfde hulp- of alarmkreet. De graphics zijn wel heel mooi en gedetailleerd maar daardoor zijn de systeemeisen pittig, wil je er vol van genieten zul je een over een goed systeem moeten bezitten. Op de wat mindere systemen gaat het een stuk minder maar nog steeds voldoende om er geen hinder van te ondervinden.

Commandos 2 is een spel waarmee de liefhebber heel wat uurtjes kan doorbrengen als ze de andere moeilijkheidsgraden de moeite vinden, anders is het vrij snel uit met de lol. De voordelen van het spel zijn de zeer goede graphics en het goede geluid. Maar de lage replay-waarde en hoge systeemeisen, halen het eindpunt weer iets omlaag. Zeker een aanrader als je deel 1 hebt gespeeld en nog steeds naar meer snakt.

+ Leuke wapens
+ Lekker pittig
- Weinig levels
- Matig geluid
Geplaatst op 24/08/2005
kevin

81.245.183.48
ik wil die spel spelen
Geplaatst op 05/09/2005
jelmer

84.104.214.201
het is een va de beste games en commandos 3 is ook vet
Geplaatst op 03/11/2005
naveen

84.30.132.112
kanik die hebben want dan heb ik alle commando's compleet
Geplaatst op 22/02/2006
jan Luijten

62.195.140.168
Wij zijn het boekje kwijt. Wie kan mij aan de volledige besturing instructie helpen. Zend je mail naar jwm.luijten@hotmail.com
Geplaatst op 21/03/2006
ruben

87.211.137.113
commandos 2
Geplaatst op 08/08/2006
Thijs

86.87.248.192
Echt een topspel, net als commandos behind enemy lines, beyond the call of duty, en 3. Jammer dat ze een andere richting zijn opgegaan met commandos strike force, maar gelukkig is dit nog een echt strategie-spel.
Geplaatst op 16/08/2006
thijs

86.87.248.192