Review | PC | Deep Space Nine: The Fallen

Deep Space Nine: The Fallen

Velen van jullie die deze review zullen lezen, zullen wel weten wat Star Trek is. Deep Space Nine is een van de nieuwste games van een van deze fantastische series. Toch is deze game een beetje op de achtergrond gebleven. Dit komt met name door de gelijktijdige release van een andere Star Trek game, namelijk Voyager: Elite Force. Wij hier bij GameCore vinden dat deze game toch ook wel aan de aandacht van een aantal mensen moet komen.

De reden hiervoor is erg simpel. Deep Space Nine: The Fallen is een third person actie game. Zoiets als Tomb Raider dus. Om eerlijk te zijn, is deze game een regelrecht aftreksel van de Tomb Raider series. Er is dan ook gebruik gemaakt van dezelfde game engine. Dit valt op een aantal punten erg goed te zien.

Bijvoorbeeld bij de graphics. De graphics in deze game zijn best wel aardig. De omgevingen hebben veel detail en de karakters zien er goed uit. Toch mis ik hier iets. De omgevingen creŽren geen sfeer in het spel en de karakters bewegen houterig. Je zou het kunnen vergelijken met de bewegingen en de graphics uit Tomb Raider 2. Alleen zat in deze game wel wat meer sfeer ingebouwd.

Ook het geluid in deze game zorgt niet voor sfeer. Er zijn zo nu en dan wel muziekjes die de boel wat spannender maken, maar echt spannend wordt het nooit. Ook de geluidseffecten van de wapens konden stukken beter. Je hoort een duf laser geluid en je ziet je vijanden (of vrienden) dood neervallen. Niet veel bijzonders dus.

Toch is er een gedeelte van deze game wat de graphics en het geluid in hun matigheid doen verbleken. Dit is namelijk de speelbaarheid. Zoals ik al heb gezegd, is deze game gebasseerd op de engine van de Tomb Raider games. Dit wil dus bijna automatisch zeggen dat deze game ook last heeft van de ontzettend lastige camera standpunten die in TR ook gebruikt werden. Dit draagt absoluut niet bij aan het spelplezier. Vaak kun je niet goed zien waar je naar toe moet en zul je dus een groot stuk opnieuw moeten spelen. Wat ook erg jammer is, is dat de karakters niet goed bewegen en dus vaak langs de platformen springen.

Deep Space Nine: The Fallen is een game die de fans van de Star Trek series natuurlijk niet mogen missen. Zij zullen de omgevingen en de (bestaande) karakters geweldig vinden. Dat zijn ze ook, maar als je iets verder kijkt, zul je merken dat deze game niet echt een game is om over wakker te liggen. Ik zou daarom ook zeggen, koop deze game als je wilt, maar dan wel op je eigen risico.

Speelbaarheid: 5
+ Bestaande karakters
+ Spannende muziek