Home | Previews | Reviews | Anime | Reports | Forum
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
gamecorenetwork gamecorenetwork gamecorenetwork
Review | Gamecube | Eternal Darkness: Sanity’s Requiem
Review | Preview | Screenshots | Nieuws | Reports

Eternal Darkness: Sanity’s Requiem

Het zal inmiddels welbekend zijn dat ikzelf, samen met duizenden anderen, helemaal in de ban van de Resident Evil games geraakt zijn. Heerlijke, sfeervolle, creepy games met een prachtige verhaallijn. Resident Evil games liggen vaak nog in de clinch ligt met de Silent Hill games op de PS2, maar op de Nintendo GameCube lijkt het wel of deze horror games de enige in hun soort zijn. Dit waren ze ook, tot de komst van: Eternal Darkness: Sanity’s Requiem.

Een klein jaar geleden zag deze game dan eindelijk het daglicht. In Teun’s ogen moest ik deze game maar eens onder ogen nemen omdat het precies was wat ik leuk vond, in Teun’s mening. Nadat ik Teun’s raad een jaar in de wind geslagen had, kon ik de verleiding niet weerstaan en tikte ik het spel voor een slordige 30 euro op de kop.

Nadat ik de game begon te spelen, kon ik niets anders melden dat de game veel overeenkomsten heeft met andere games in zijn genre. Na de erg onduidelijke, maar toffe introductie, die voorafgegaan wordt door een kort gedicht van dichter Edgar Allen Poe, blijkt dat ook deze game zich in een landhuis afspeelt, net zoals de originele Resident Evil game. Ook zijn er later in het spel overeenkomsten te vinden met de Alone in the Dark games, maar dit ter zijde.

Je stapt in deze game recht in het hoofd van de jonge, Buffy look-a-like Alexandra Roivas. Alexandra is de laatste in haar familielijn en wordt door de politie gewaarschuwd wanneer haar grootvader dood is aangetroffen in zijn landhuis. Door de dood van haar grootvader is Alex de enige persoon die recht kan aanspreken op het landhuis van haar grootvader, gelegen in een buitenwijk van een bekend eiland in Amerika. Alex besluit om in het landhuis op onderzoek uit te gaan om er achter te komen hoe en door wie haar grootvader gedood is.

Na een niet al te lange tijd gezocht te hebben, vind Alex een geheime kamer met daarin een groot boek, getiteld: The Tomb of Eternal Darkness. In het boek leest Alex een verhaal over Pious Augustus, een jonge Romeinse soldaat die bij puur toeval op een schatkamer stuit. Hier vindt hij 3 schatten, waarvan hij er een kan kiezen. Na het vastgrijpen van deze schat, zal Pious een verandering ondergaan waardoor deze jonge held uiteindelijk de vijand van Alex wordt!

Terwijl Alex het boek leest, zul jij dus in de huid kruipen van de hoofdrolspeler in het verhaal. Zo zul je in het eerste hoofdstuk spelen als Pious Augustus en in een later hoofdstuk zelfs als je grootvader Edward M. Roivas, die je aan het begin van het spel dood aantreft. Het boek kent 11 hoofdstukken, die je allemaal stuk voor stuk zult moeten vinden in het landhuis. Vooral in het begin van de game lijkt het alsof de verhalen absoluut niets met elkaar te maken hebben en zul je vaak in de war raken. Later in de game wordt alles dan duidelijk en blijkt dat Pious Augustus inmiddels 2000 jaar bezig is geweest om een gevaarlijk monster op te roepen waarmee hij de wereld in een eeuwige duisternis zal hullen.

Een belangrijk aspect aan deze game zal het gebruik van magie zijn. Tijdens de avonturen van de hoofdrolspelers zul je diverse stenen en andere magische voorwerpen vinden, die je kunt gebruiken om bepaalde spreuken uit te voeren. Je zult 3 voorwerpen vinden die representatief zijn voor de 3 “Ancients”, waarvan Pious er 1 zal proberen op te roepen om de wereld te vernietigen. Alle magische spreuken bestaan uit 3, 5 of 7 magische woorden die corresponderen met een magisch voorwerp dat je gevonden hebt. Met de spreuken kun je bijvoorbeeld voorwerpen repareren, je gezondheid, magie of Sanity bijvullen, monsters oproepen of magie van een vijand uitschakelen.

Een van de betere aspecten aan deze game is de Sanity meter. Deze meter geeft aan hoe het met je geestestoestand gesteld staat. Het aanzien van al die duistere monsters kan natuurlijk nooit goed zijn voor je geestestoestand dus zal deze dalen wanneer je gezien wordt door een vijand. Wanneer je deze vijand verslaat, zal je Sanity meter weer een stukje gevuld zijn, maar zonder toverspreuken zal je meter sneller leeglopen dan gevuld worden. Hoe lager je Sanity meter wordt, hoe meer last je van je geestestoestand krijgt. Niet alleen de hoofdrolspeler uit het desbetreffende verhaal, maar ook Alex krijgt te kampen met het verlies van Sanity. Om het verlies van Sanity een extra draai te geven, zul je als speler ook gek gemaakt worden. Je zult op de vreemdste plaatsen klopgeluiden beginnen te horen, net zoals het open en dichtgaan van deuren wanneer deze er helemaal niet zijn. De gestoordheid van een lage Sanity meter wordt nog even aangedikt door huilende kinderen, mannen en vrouwen die ervoor zullen zorgen dat je op sommige momenten met je handen in je haar zit. Vooral met het ondersteunde Dolby Surround Pro-Logic II systeem werkt dit prachtig en zul je vaak even over je schouder moeten kijken of er niet echt iemand op je raam of deur staat te kloppen!

Helaas doet Eternal Darkness grafisch gezien erg onder voor de remake van Resident Evil, die ongeveer gelijktijdig de schappen besprong als Eternal Darkness. De graphics van Eternal Darkness kunnen het beste vergeleken worden met de graphics van de zojuist uitgekomen Resident Evil 2 en 3, zeker niet slecht, maar spectaculair ook zeker niet.

Eternal Darkness is een goeie game waar je redelijk wat uurtjes zoet mee kunt zijn. Persoonlijk had ik iets meer dan 12 uur nodig om de game tot een goed einde te brengen. Wanneer je de game hebt uitgespeeld, zal het mogelijk zijn om extra opties te behalen door de game nog 2 maal uit te spelen. Je zult er wel voor moeten zorgen dat je, iedere keer dat je speelt, een ander voorwerp moet kiezen als je speelt als Pious! Hoewel de game, vooral aan het begin, misschien voor velen net iets téveel verhaal bevat, is het zeker de moeite waard om deze game op de kop te tikken bij een lokale gameshop. Probeer echter wel een winkel te vinden waar ze de game voor de helft van de prijs aanbieden, aangezien dit het spelplezier een stuk verhoogd!

Beoordeling Plus / Minpunten
Graphics: 5
Geluid: 9
Houdbaarheid: 7
Speelbaarheid: 7
Eindoordeel: 7
+ Sanity meter is gaaf
+ Goede, enge sfeer
+ Toverspreuken
- Iets teveel verhaal
- Minder goede graphics
Gast
Geplaatst op 20/12/2005
Lub Snoek

81.206.88.66
Ikzelf speel de game nu al een tijdje en zit bij hoofdstuk 7 ofzo, ik vind het een coole game omdat ik wel van horrorgames hou. Deze game is heel tof als je hem op je alleen speelt in een donkere sfeer, maar als je hem met je vrienden in de huiskamer speelt is de horror er iets vanaf. Maar dat wil niet zeggen dat dit niet een coole game is.
Gast
Geplaatst op 21/04/2007
WyNitje

86.84.59.84
Ik heb een vraagje,
Ik ben nu met Karim in hoofdstuk 4 ofzo en ik kom niet verder.
Ik moet geloof ik nu mijn zwaard in zo'n slot doen maar er gebeurt niks, kan je me helpen?

Goede review trouwens
Gast
Geplaatst op 02/05/2007
gast

145.18.94.202
ik speel met Paul luther,
ben gestrand bij een magische spel van 5 die mij de weg versperd welke tegenspreuk moet ik gebruiken ik kom er niet echt uit
groetjes van mij
Gast
Geplaatst op 03/05/2007
Grant

190.75.111.140
http://4581104df9a7df3fd2364d166fe495e8-t.k90u0h.info [a href="http://4581104df9a7df3fd2364d166fe495e8-h.k90u0h.info"]4581104df9a7df3fd2364d166fe495e8[/a] [url]http://4581104df9a7df3fd2364d166fe495e8-b1.k90u0h.info[/url] [url=http://4581104df9a7df3fd2364d166fe495e8-b2.k90u0h.info]4581104df9a7df3fd2364d166fe495e8[/url] [u]http://4581104df9a7df3fd2364d166fe495e8-b3.k90u0h.info[/u] 86b4eaaaf8201e29470f084ce1d2d695
Gast
Geplaatst op 16/11/2007
eliezer

82.134.236.156
kan iemand mij helpen met het spel

ik speel nu met de monnik
maar ik kom niet verder dan de kamer waar ik blz 3 vind van het dag boek kaniemand mij helpen
en heb ook nog een sleutel waar ik niet van weet wat ike r mee aanmoet?
Reageer op dit artikel

Naam: ip: 54.167.230.68




Login:
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Nog geen profiel? Maak er dan hier een aan!
GameCore 6 jaar:
Specificaties:
Game: Eternal Darkness: Sanity’s Requiem
Genre: Action
Platform: Gamecube
Aantal spelers: 1
Release datum: //0
Extra's: Dolby Surround Pro-Logic II ondersteunend
Website: Klik hier
 
Ontwikkelaar: Silicon Knight
Uitgever: Nintendo
Screenshots:
Partners

Honderd2 webdesign Spelletjes spelen

Privacy Policy | Adverteren | Over GameCore Network | Werken bij GameCore Network | Makers