Zack & Wiki: first impressions

| | Reacties (1) | TrackBacks (1)
zackwiki2.jpg
Het lijkt er een beetje op dat mijn lobby om Zack & Wiki aan te schaffen heeft gewerkt. Gisteren moest ik maarliefst 4 winkels afgaan voordat ik uiteindelijk (een laatste exemplaar zelfs) van dit spel in een winkel zag liggen. Gelukkig maar, al denk ik dat het inkoopbeleid van veel winkels er mee te maken had. Diverse winkels hadden maar 3 exemplaren gekregen! Hoe dan ook, ik heb um en zal jullie wat vertellen over mijn eerste ervaringen.

Zoals al vaak gezegt is Zack & Wiki een point-and-click puzzel adventure. Dit houd in dat je je personage Zack bedient door op de plaats te klikken waar hij heen moet. Ook moet je simpelweg klikken op de onderwerpen die je wilt bekijken. Er zijn verschillende voorwerpen en daar kun je, geheel volgens de laatste trend, met de Wii afstandsbediening diverse dingen mee doen. Je zult dus weer moeten schudden, draaien, steken etc. Gelukkig voelt alles redelijk natuurlijk aan en is het nergens echt een gimick.

De opbouw van de game is simpel en duidelijk. Je begint in een level met een schat. Deze is echter moeilijk te bereiken dus zul je dieverse puzzels moeten oplossen om het pad naar de schat vrij ta maken. Je zult inderdaad weer op zoek moeten naar sleutels, met waterniveau's spelen en meer van dat soor gein. Aan het begin van het level wordt aangegeven hoe moeilijk de puzzels zijn en als je het echt niet meer weet kun je hints kopen. Je score zal eronder lijden, maar als je een ongeduldige gamer bent is dit toch een mooie manier om je frustraties te boven te komen!

Ik heb een aantal levels gespeelt in een jungle en ijswereld en elk level heeft zijn eigen gezicht. Zo zul je in een bepaald level een sleutel moeten maken met een vreemde mashine. Aan jou de taak om uit te zoeken hoe dat moet. Ook zijn er ondergrondse gangen waar je doorheen kunt kruipen of vol kunt laten lopen met water. Je zult zelf moeten kiezen. Overigens is niet alles wat je kan doen goed. Zie je een knop waar je niet bij kan en een stok, dan wil dat niet meteen zeggen dat je met die stok die knop moet indrukken. Het kan wel eens fataal aflopen! Maarja, dat is dan ook wel weer de lol van het spel. Probeer alles uit en kijk of je goed terecht komt!

De game is uit maar is in veel winkels uitverkocht. Ben jij op zoek naar een leuke game waarbij je moet nadenken in plaats van schieten, heb je behoorlijk wat geduld en houd je van vreemde puzzels? Dan is deze game best een aanschaf waard!

Als ik wat meer levels heb gespeeld zal ik wat meer over de game vertellen.


1 TrackBacks

Hieronder ziet u links naar blogs die verwijzen naar het bericht: Zack & Wiki: first impressions.

TrackBack URL voor dit bericht: http://www.gamecore.nl/cgi-bin/mt/mt-tb.cgi/70

Ow ow ow, wat ben ik toch blij dat ik een console gamer ben. Nooit hoef ik een afweging te maken tussen pixelshaders en texture details. Nooit hoef ik een nieuwe videokaart te kopen om mijn settings te kunnen verhogen.... Meer lezen

1 reacties

Laat een reactie achter


Over dit bericht

Deze pagina bevat één bericht door Teun GC gepubliceerd op 19 januari 2008 16:11.

Brute kracht was het vorige bericht op deze weblog.

Zack & Wiki: second impression is het volgende bericht op deze weblog.

De nieuwste berichten zijn te vinden op de hoofdpagina of kijk in de archieven om alle berichten te zien.

Rss feed

  

Recente reacties