Zack & Wiki: last look

| | Reacties (0)
zackwikilast.jpgNog een keer Zack & Wiki. Ik heb het spel nu bijna 2 weken en heb er flink wat uren in zitten en tientallen levels gespeeld. Ik ben er nog niet helemaal doorheen, maar toch wil ik graag een laatste oordeel vellen over Zack & Wiki. En ik beloof dat ik niet alléén maar complimentjes geef aan dit spel!

Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn eerste en tweede indruk ben ik behoorlijk onder de indruk van Zack & Wiki: quest for Barbaros Treasure. Dit komt natuurlijk door het feit dat het weer een ouderwetse point-and-click spel is maar ook omdat het zo verdomd goed in elkaar steekt. Elk level is een op zichzelf staande puzzel die op een of andere manier opgelost moet worden. Druk op schakkellaars, verplaats en combineer objecten, rol met ballen en sta op de juiste punten. Alles wat vroeger in het point-and-click genre zat zit er nu nog steeds in. Aangevuld met wat grappige Wii snufjes zoals zwieren, schudden en meer van dat soort ongein. Je wordt nooit verveeld met onzinnige lege levels en diverse levels zijn op meerdere manieren op te lossen. Ook het hint systeem (waarbij je score verlaagd wordt en virtueel geld moet worden besteed) zorgt voor een goede balans tussen uitdaging en haalbaarheid. Tot zo ver alles koek en ei dus, maar niet alles in perceft.

Zoals ik al vertelde is de interface soms wat vervelend. Klikken in een 3D omgeving waarbij de camera af en toe draait kan voor mis klikken zorgen. Erger is dat als je een steen kapot maakt waar geld inzit (om hints enzo te kopen) dat dit geld af en toe achter of 'in' objecten verdwijnt waardoor je het niet meer kunt pakken. Dit soort foutjes zouden er eigenlijk echt niet in hoeven zitten! Maar het aller ergste is dat Capcom je af en toe dwingt om een level geheel opnieuw te moeten doen. Soms ben je uren kwijt met het oplossen van een puzzel en dan moet je ineens opnieuw beginnen. Soms keer op keer omdat je laatste actie je dood betekend. De frustratie om alles opnieuw te moeten doen is niet de frustratie die je wilt hebben bij een point-and-click!

Maar goed, weinig spellen zijn perfect en ik moet zeggen dat ik deze game toch behoorlijk leuk vindt. Ondanks de kleinigheiden dus. Ik blijf dus bij mijn koop advies en zou, in het geval van review, de eindscore op een 9 willen zetten!


Laat een reactie achter


Over dit bericht

Deze pagina bevat één bericht door Teun GC gepubliceerd op 31 januari 2008 17:57.

Rez HD is er! was het vorige bericht op deze weblog.

Carnaval! is het volgende bericht op deze weblog.

De nieuwste berichten zijn te vinden op de hoofdpagina of kijk in de archieven om alle berichten te zien.

Rss feed

  

Recente reacties